Jenniie skrev 2014-09-01 18:03:29 följande:
Låter ju allt lite knepigt! Det va inget problem för oss, här finns massor att välja på tycker jag så vi kunde va kräsna och välja precis det som kändes rätt. Vad ville ni ha för stil på lokalen? Och vad är budgeten? Var bor ni förresten? :)
Vi bor i Umeå, har budget på totalt 50 000 och har inte riktigt bestämt vilken stil vi vill ha. Först hade vi tänkt Västerbottenstema, för att koppla till att vi är hemma igen efter att ha bott i Uppsala i några år. Och det råder ingen brist på röda hus med vita knutar, om vi säger så
Resten ordnar vi med dekorationer och mat.
Emilia skrev 2014-09-01 18:13:14 följande:
Usch! Kan ni inte hitta en lokal utan färdigt upplägg och fixa maten själva? Eller jag har missat att ni inte ville detta?
Kostar endast lokalen 50 000 kr då utan mat?! Det var riktigt dyrt.
Vi funderar på båda alternativen. Jag skulle jättegärna laga maten själv eftersom jag är rätt så duktig på det (man får ge sig själv beröm, eller hur?), men det är snudd på omöjligt att hitta en lokal i centrala Umeå där man får ta med egen mat och dryck. Då kostar det 7-10 000 plus att man på vissa ställen måste fixa eget porslin, bestick och allt.
Lokalen som kostar 50 000 är en herrgård, och om man har sin bröllopsfest där betalar man inget i hyra, men 900 per kuvert (dryck och tårta tillkommer). Eftersom vi har 60 gäster blir det lite dyrare än vi hade tänkt oss.