Inlägg från: Tingeling89 |Visa alla inlägg
  • Tingeling89

Vi som gifter oss 2015!

JohannaaahhL skrev 2014-08-01 12:42:37 följande:

Hej allesammans! Har varit inaktiv ett tag, men jag har följt er nästan varje dag ;) 
    Efter att ha sett Plättis fina klänning kan jag inte låta bli att visa min :) Den är aaaalldeles för stor i midjan och kupan, men det kommer jag förstås ordna till. Men här är den iallafall :) Älskar den!

Vilken fin modell. Kommer säkert bli super när de sista smådetaljerna är fixade :)
  • Tingeling89
    Plättis skrev 2014-08-04 09:18:30 följande:

Så jag berättade för min sambo hur jag kände, och att det blir för mycket med alla gäster. Jag vill ju ha ett litet bröllop, och 60-70 personer är inte litet i mina ögon. Han höll med och nu har vi ändrat planerna till att bli en liten vigsel med våra familjer och far- och morföräldrar och bästa vännerna - 22 gäster. Och sedan en dunderfest för alla vi känner vid ett senare tillfälle. 

Det känns så bra nu, och jag hoppas att vi kommer att lyckas med det jag drömde om från början, nämligen en liten vigsel i en park i Umeå - utan panikattacker eller ont i magen Solig

Bra av dig tycker jag. Om du blir lyckligare av det så tycker jag att det låter fantastiskt.
  • Tingeling89
    Flebbet skrev 2014-08-07 19:09:18 följande:

Vi gifter oss 1 maj och det vi har fixat är

Sedan har vi redan gjort preliminärt schema och preliminär bordsplacering och håller på med tillverkning av save the date-kort

Men att ci gjort så mycket är för att vi har planerat sedan september och jag har vissa perioder då jag är väldigt produktiv så det är lika bra att passa på för vissa stunder klarar jag inte av så mycket alls:) sen är jag en skjuta upp-människa och set är inget bra när man ska ha bröllop för 86 personer:)

Bra jobbat! Jag önskar jag kunde vara sådär produktiv :)
  • Tingeling89
    tessguss skrev 2014-08-08 13:20:47 följande:
    Här är kollaget!
    Åh vad fint! Vad smart sätt att ha lite överblick.
  • Tingeling89
    litenkaka skrev 2014-08-10 22:46:09 följande:

Finns det någon brud här som inte tänker gå all in på DIY? Älskar att pyssla och kommer göra typ vita pompoms men i övrigt kommer vi nog köpa/beställa färdigt, typ inte klippa/klistra inbjudningar osv... Någon mer?

Jag tänkte nog också bara göra lite kort och dekorationer. resten får gärna någon annan göra, typ mat och städning :)

Plättis och Tessguss: Tack för det superbra tipsen! Ska in och kika på min dator om jag också har sånt. har Windows 8 så hoppas :)
  • Tingeling89
    Nightrod skrev 2014-08-11 12:31:21 följande:

Vi kommer ha detta tema lättsamt men iom att bruden troligen kommer ha en röd klänning (eller lila) vore det kul om hon och delvis jag var enda färgklickarna. Sedan är jag ruskigt sugen på att se om man kan bygga en brudbukett mgenom att knacka olika färger på stål osv till blommor.
    den kommer ju hålla länge
    Det låter verkligen som ett spännande tema. Hoppas prästen ger med sig om dagen. Buketten var verkligen speciell. Tänk vad roligt att kunna behålla den utan att den blir smulor när man petar på den :)
  • Tingeling89
    Cadillacan skrev 2014-08-11 22:57:17 följande:

Hoppar in och säger HEJ!

Vi ska gifta oss 150815! Förhoppningsvis vill säga!
    Ska ringa kyrkan nu i veckan och boka!
    Planen ser ut så här: Kyrka, middag i församlingshemmet och sen fest här hemma på gården! Ca 50 gäster med 50tals tema! Raggare som vi är:)
    Budget har vi inte riktigt koll på ca 40-50 000 borde räcka... 

Välkommen! Vilket härligt tema :) Ska klänningen vara 50-tal också? är själv lite sugen på en sådan modell.
  • Tingeling89
    Plättis skrev 2014-08-13 09:45:56 följande:

Jag hoppas förresten att ingen tar illa upp av att jag anmäler alla reklaminlägg i tråden. Blir så trött på spammande fotografer att jag har nolltolerans

Köpr på bara! Finns massa andra ställen dem kan göra reklam :)
  • Tingeling89
    Cadillacan skrev 2014-08-14 20:55:31 följande:
    Tack!
    Ja klänning och allt:) Hade tänkt mig vit klänning och rosa underkjol! Tror detta tema är det ENDA som passar oss!
    Åh fint! jag hade så gärna haft rosa som en av tema färgerna men fick ge med mig och ta rött istället. Tur att jag gillar den nästan lika mycket :)
    Vart letar du klänning någonstans? Har varit inne och kikat lite på klänningar i just 50-tals modell, men blir så nervös när det är över internet.
  • Tingeling89
    cecbj195 skrev 2014-08-18 13:27:59 följande:

Nu verkar det ha löst sig för oss, för denna gång! Glad Bröllopet är framflyttat 1,5 månad till 10 oktober. Vi var i församlingshemmet och tittade i fredags, men fästmannen ville gifta sig i kyrkan. Och jag kände att en annan kyrka än min hemkyrka gick bara inte! Så det fick bli framflyttat. Kyrkan, prästen och restaurangen vi ska ha bröllopsfesten i är med på noterna. Har inte fått svar från fotografen än men kan hon inte så hittar vi någon annan.

Och så har jag köpt nytt material att göra om save-the-date-korten med...

Så nu önskar vi en riktigt fin höstdag med brandgula löv och blå himmel! Flört

Skönt att det verkar fungera i alla fall. Hoppas inget mer stort dyker upp nu då :)
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!