inkawow skrev 2014-02-24 08:25:00 följande:
Dagens fundering... mejlade en bröllopsfotograf i helgen och vi har till 99% bestämt oss för denna dock börjar jag fundera lite kring detta med att fotograferas efter bröllopet. Vi ska sova ifrån varandra kvällen innan och kommer först att se varandra i kyrkan. Då kommer fotograferingen vara efter bröllopet. Hur lång tid tar en bröllopsfotografering? Vad ska man kunna sysselsätta gästerna med under tiden vi är iväg? Bröllops lokalen kommer att ligga bara några meter från kyrkan. För att tiden ska gå fort för gästerna undrar jag om ni kan ge lite tips.
Ungefär två timmar ja, vi kommer dock köra fotograferingen FÖRE själva vigseln, vi kommer antagligen ta bilderna på ett annat ställe och sedan åka till lokalen där vi kommer ha vigsel utanför.
På tal om något helt annat:
Jag funderar kring det här med Tärna/Marsalk, Toastmaster/toastmadame samt värdpar.
Vi kommer vara ca 75 gäster, jag kommer i inbjudningarna skriva mina egna kontaktuppgifter för anmälan, så den biten sköter jag själv. Vi kommer skriva att vi önskar oss bidrag till bröllopsresan i inbjudan.
Om vi har en tärna och en marsalk, kan inte de vara toastmadame/toastmaster också?
Jag tänker såhär, tärnans uppgift: annordna möhippa, finnas med som ett stöd för mig under den stora dagen, hålla lite koll så allt flyter på så jag inte behöver oroa mig över sånt.
toastmadame: ta emot anmälningar på tal o dyl och sprida ut dessa bra under middagen.
Varför inte ha en person som sköter bägge delar? Om det ändå är en tärna och en Marsalk som delar på ansvaret? Och vad har man ett värdpar till? Hälsa alla välkomna? Vi kommer ha en borgelig vigsel utomhus i anslutning till festlokalen, så allt är relativt enkelt...
Men jag kanske tänker fel? Hur gör/tänker ni, och varför?