Zandri skrev 2014-03-07 22:44:45 följande:
Wiihooo! Nu får jag också vara med här
På alla hjärtans dag överraskade sambon mig med att gå ner på knä = Lycklig tjej!
Det vi har kommit överens om hittils är att det hela skall gå av stapeln i slutet på sommaren 2015, lutar lite åt första veckan i September, då vi båda tycker att det oftast är den vackraste årstiden däromkring.
Sedan har vi bestämt att bröllopet kommer att gå i lila färger. Älskar lila, ni skulle se vår lägenhet
hehe.
Vigseln vill vi båda helst ha utomhus så det blir att be till vädergudarna inför den stora dagen. Men under festen vill vi kunna slappna av och eftersom att jag är en frusen brud, (BRUD va passande hehe!!!) så blir nog själva festen inomhus.
Efter att allt kalas och ståhej är över så vill vi komma iväg på smekmånaden innan allt rosa skimmer hunnit lägga sig för mycket, helst inom en vecka efter bröllopet. Och drömresemålet är Maldiverna.... Blir dock inte klok på vädret där nere vid den årstiden, googlar som en tok men blir inte klokare för det
Vet att det regnar mer den årstiden där, så frågan är om det är värt att välja det resmålet trots det, för många skriver också att det bara handlar om tio minuters regnskurar så jag vet inte.. Hmm... Mycket som snurrar i skallen just nu
Välkommen!
Hmm, svårt det där med väder, vi var i Thailand i höstas i slutet på regnsäsongen, det var molning några dagar, regnade några gånger ett par dagar och var strålande sol resten...
bumbi skrev 2014-03-08 14:47:17 följande:
hej på er!
Jag och min sambo gifter oss den 22 augusti nästa år, och har börjat planera "så smått". Kläderna är bestämda och (snart) betalda, och lokal är fixad, både för vigsel och fest. Vii kör borgerligt, så vi gifter oss i Wapnös slottsträdgård, (strax utanför halmstad) och har sedan festen på slottet.
Det är så otroligt svårt att inte planera allt nu på en gång ;)
Hur går planeringen för er, och när är det dags för den stora dagen? :)
Hej!
Välkommen! Jodå, det går så sakta frammåt. Har bokat tid för provning av klänningar nu med närmsta kompisarna om ett par veckor, ska bli jättekul!
Vi ska titta på lokaler i Maj, men har två som vi väljer mellan.
frkmaria skrev 2014-03-08 17:36:29 följande:
Välkomna på er båda två! Kul att det hittas hit! :)
Jag och min sambo gifter oss borgerligt utomhus vid en sluss/vattendrag förhoppningsvis (vi har inte varit och tittat där än.. men har fått höra att det ska vara fint) och så har vi bokat en bygdegård 1km därifrån (den har vi tittat på! ;) ). Bygdegården får plats med max 100pers och vi tänkter att ja, ju fler desto roligare! Vi kommer gifta oss den 1 augusti eftersom det var då vi förlovade oss förra året! :)
En av bygdegårdarna som vi har kikat på ligger ganska nära en sjö, så vi hoppas att miljön tilläter en vigsel där :) Så fint med vatten!