Plättis skrev 2015-03-02 16:22:50 följande:
Ja, att ett proffs syr upp är nog ett bra sätt att få precis det man vill ha, plus att allt sitter rätt på en gång
Tidigare fick jag ganska mycket komplimanger, men vännerna kanske slutade med det eftersom de tyckte att de hade sagt det redan. Ingen poäng att påpeka något i oändlighet. Och jag borde bli bättre på att ge mig själv komplimanger, men det är svårt.
Dåligt samvete har jag slutat med, utan tänker "jaja, nästa gång gör jag inte om det". Nu börjar all is äntligen försvinna från gatorna här uppe, så då kan jag börja promenera (det har inte varit ett alternativ att ramla och göra illa armen igen) och kanske cykla till jobbet. Vardagsmotion är jag oftast bra på, men att faktiskt gå och träna känns inte så lockande när jag trycker i mig smärtstillande hela dagarna (och det är verkligen inte nyttigt att träna då heller).
Ja, precis :) De ville dock ha mer än vad jag känner mig ha råd med, så det får vara. De hade bra pris så, men budgeten är tajjjjjjt. Hade kunnat köra på, men det känns så himla dumt att öka budgeten när jag inte vet hur jag har det med jobb i sommar och höst. De sparpengar som finns känns inte som att jag vill låna från när jag inte vet när jag kommer kunna "betala tillbaka". Blir jag arbetslös en längre tid så kommer de ju behövas till viktigare saker än en klänning...
Mm, man är väl lite sån. Iaf jag skulle klart kunna bli bättre på att ge komplimanger till mina vänner, och min sambo för den delen! Lätt att liksom lite glömma bort sånt när man blir väldigt vana vid varandra.
Nä, gud, klart du inte ska träna då. Finns ju ändå gränser. Här var suuuuperskönt vårväder igår, så idag snöar det givetvis. Kul att vara ute då...