Inlägg från: Sofia2015 |Visa alla inlägg
  • Sofia2015

Vi som gifter oss 2015!

ååååååh jag får sendrag i hjärnan! Började skära pappret till inbjudningskorten nu ikväll och hade skurit till typ 20 stycken innan jag tyckte att jag skulle prova sätta ihop ett kort (doooh). Då märker jag såklart att hela trycket på framsidan sitter sjukt off-center. Vad har hänt?? Måste ha råkat flytta det i Indesign innan jag skrev ut (70 ex!). Bläääääää!

Jag försöker rädda det genom att skära av lite av den högra kanten, vilket innebär att korten blir smalare än vi tänkt och att det blir dåligt med luft på kanterna mot texten. Men hjärngympan att räkna ut vart vi ska skära och när allt är centrerat... jag behöver choklad. =/

Tur man är ute i god tid... =)

• Sofia2015
    tesselessan skrev 2015-01-25 18:14:08 följande:

Vad ska ni ge era gäster som gåvor, om ni ska det? Hur mycket kommer de att kosta?

Vi ska troligen göra marmelad och pynta burkarna lite fint. Det kostar väl inga jättesummor att göra, även om min marmelad har en vansinnig mängd ingredienser. =P Vill i alla fall ha något hemmagjort, tvål var ett annat alternativ, eller hemmagjorda ljus.
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-01-26 07:21:50 följande:
    Åh, vilken mysig grej att göra! Marmelad är ju en toppenidé :) 

Jag har nu tillslut hittat vem jag vill ska göra min ring! Efter massa mailande med de som gjorde de där fina så kom jag fram till att jag inte gillar dem. De har fina ringar, men de kändes inte tillräckligt proffsiga för att jag ska vilja köpa från dem. Istället hittade jag en tjej i Finland som gör sjuuuuukt fina ringar, som jag nu frågat om hon vill göra våra ringar. Hon verkar supertrevligt och inte alls lika stelt business som de andra. Och som att hon lägger mycket mer hantverk och passion bakom sina smycken, istället för de andras löpande bandet-mentalitet. 
    Känns också bättre att köpa från någon som är fysiskt närmre. Jag är inte den som brukar dra mig för att beställa grejer från andra sidan jorden, så jag blev lite förvånad över den känslan, men jag antar att det är för att ringen känns som en väldigt viktig grej. 
    Jaa, jag tror det kan bli bra! Vi fick honung från familjens egen biodling när vi var på ett bröllop i vintras, det var väldigt uppskattat! Har använt den till frukost bra länge nu. =)

Jag är så kluven vad det gäller ring... har ju en solitär förlovningsring och vill gärna ha något som passar med den. Men jag tycker att de svängda ringarna är så fula... men jag vill heller absolut inte ha nån glipa mellan. Man är ju omöjligt lagd av naturen. =P Det jag har funderar på är om det går att platta till den helt en bit, så den går under förlovningsringen, men då kanske den blir klen? Jag vet inte... Livets vedermödor alltså!
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-01-27 16:19:14 följande:
    Men det måste ju gå att ordna! Du kan väl rimligtvis inte vara den första med det dilemmat, borde väl finnas fler lösningar? Nu vet jag iofs inte vad det skulle vara, men typ någon smart som gör dem platta utan att de blir klena. Det finns ju iofs massa jättetunna ringar, och funkar de så borde det väl funka att ha en som är delvis platt med? Du har inte annars funderat på att göra om den du har, typ lägga till ett "band" runt, så att de sitter ihop? Då skulle det ju lite se ut som om den ena gick under, men utan att den är tunn så... 
    Ja det borde väl gå, eller hur? Vi pratade med en guldsmed men det kändes som att hon bara ville göra standardlösningar och hon ville inte heller ge oss ett uppskattat pris. 
    Jag faktiskt inte funderat på att göra om den jag har, men det skulle man ju såklart kunna göra! Smart. =) 
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-02-01 13:21:26 följande:

Jag blir tokig på mig själv. Typ allt är klart för att vi ska kunna skicka ut inbjudningar, Reserveringar är gjorda och tider är spikade och sånt. Men så fort jag blir klar med en design på inbjudan så ångrar jag mig och vill ha den på ett annat sätt. Tror jag gjort sådär 5-6 helt olika varianter nu. Tar ändå ett tag att göra, sitter med det i Illustrator och ritar och fixar och grejer. Omöjligt att bli nöjd. 

Jag vet precis hur det är =) Skriv ut dem så du inte kan ångra dig! Annars kan du sitta en halv evighet och ändra dig.
  • Sofia2015

Nu är den första bunten inbjudningskort på väg! Mycket bråk med limningen, men till slut fick vi till det. =)

• Sofia2015
    almami skrev 2015-02-01 21:14:58 följande:

Nu har jag beställt klänning från Landybridal!! Gaahh va nervös jag är Tyst
    Vi har även varit å pratat med cateringfirman som ska fixa käk och underhållning...

oooh, vad blev det?? :)
  • Sofia2015
    almami skrev 2015-02-01 21:33:44 följande:
    Denna med snörning i ryggen... Hoppas nu bara kvalitén är bra... 2900:- med frakt.
    Jättefin!! Du får gärna visa bilder när du fått hem den =)
  • Sofia2015
    Emmasara skrev 2015-02-03 15:33:31 följande:

JAA :D nu är solist till vigseln tillfrågad och hon sa glatt ja direkt. Men har ni några tips på sång som hon kan sjunga? det står helt still i mitt huvud.  

Vi ska ha Ben Folds - The luckiest i alla fall, OM vi nu någonsin kan hitta en solist! Du vill inte dela med dig av din? =P 
  • Sofia2015
    Emmasara skrev 2015-02-03 17:28:17 följande:

okej :) aldrig hört den innan 

haha, ja var jätte nervös över att fråga men hon bara sa att det är självklart att hon vill sjunga på vårt bröllop så det var en grymt skönt lättnad

Nej jag ramlade över den av en slump bara! Vill helst inte ha nån av de utslitna låtarna som typ Utan dina andetag eller Kärleksvisan, även om de är jättefina. 

Men det är jättesvårt att hitta en solist =/ Bor i Sundsvall, så om nån har nåt förslag på nån i närheten så hojta gärna till! =P
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!