crs skrev 2015-01-26 07:21:50 följande:
Åh, vilken mysig grej att göra! Marmelad är ju en toppenidé :)
Jag har nu tillslut hittat vem jag vill ska göra min ring! Efter massa mailande med de som gjorde de där fina så kom jag fram till att jag inte gillar dem. De har fina ringar, men de kändes inte tillräckligt proffsiga för att jag ska vilja köpa från dem. Istället hittade jag en tjej i Finland som gör sjuuuuukt fina ringar, som jag nu frågat om hon vill göra våra ringar. Hon verkar supertrevligt och inte alls lika stelt business som de andra. Och som att hon lägger mycket mer hantverk och passion bakom sina smycken, istället för de andras löpande bandet-mentalitet.
Känns också bättre att köpa från någon som är fysiskt närmre. Jag är inte den som brukar dra mig för att beställa grejer från andra sidan jorden, så jag blev lite förvånad över den känslan, men jag antar att det är för att ringen känns som en väldigt viktig grej.
Jaa, jag tror det kan bli bra! Vi fick honung från familjens egen biodling när vi var på ett bröllop i vintras, det var väldigt uppskattat! Har använt den till frukost bra länge nu. =)
Jag är så kluven vad det gäller ring... har ju en solitär förlovningsring och vill gärna ha något som passar med den. Men jag tycker att de svängda ringarna är så fula... men jag vill heller absolut inte ha nån glipa mellan. Man är ju omöjligt lagd av naturen. =P Det jag har funderar på är om det går att platta till den helt en bit, så den går under förlovningsringen, men då kanske den blir klen? Jag vet inte... Livets vedermödor alltså!