• tr3apor

september 2014

En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

• Svar på tråden september 2014
  • Kileane

Jag kommer också att gifta mig i september :)
    Vet inte om jag vågar läsa igenom tråden för då blir jag bara stressad av att alla kommit så långt med planeringen redan, hah. Vi har inte gjort så mycket än, pratat med prästen och bokat lokal bara. Det kommer inte att bli ett traditionellt bröllop med sittande middag, utan eftermiddagsvigsel och sen mingel/cocktail/afternoon tea eller vad man nu ska kalla det!

Har precis insett att bröllop inte direkt är någon billig historia, även fast man verkligen inte vill ha någon stor baluns. Hjälp så mycket småsaker man måste komma ihåg!

• tr3apor

Har pysslat klart inbjudningskorten nu och packat ner dem i kuvert! Ska posta 2a April då portot och åxå högsta vikt höjts. Känner mig helt pirrig! Nu börjar det bli så verkligt! Får nog snart lägga in mig på bröllopsrehab, tycker inte att jag har annat i tankarna nu!

• klonk
    Kileane skrev 2014-03-12 14:01:26 följande:

Jag kommer också att gifta mig i september :)
    Vet inte om jag vågar läsa igenom tråden för då blir jag bara stressad av att alla kommit så långt med planeringen redan, hah. Vi har inte gjort så mycket än, pratat med prästen och bokat lokal bara. Det kommer inte att bli ett traditionellt bröllop med sittande middag, utan eftermiddagsvigsel och sen mingel/cocktail/afternoon tea eller vad man nu ska kalla det!

Har precis insett att bröllop inte direkt är någon billig historia, även fast man verkligen inte vill ha någon stor baluns. Hjälp så mycket småsaker man måste komma ihåg!

Jag känner precis likadant! Vid minsta ny sak som vi pratar om och försöker planera, så uppstår ytterligare flera småsaker innan man kan ta beslutet. Vi ville bara bjuda släkt och de närmsta, men vi hade tydligen större släkt än vi trodde. Hur ska detta gå? Haha.
  • sofiemagdalena
    tr3apor skrev 2014-03-17 11:03:04 följande:
    Har pysslat klart inbjudningskorten nu och packat ner dem i kuvert! Ska posta 2a April då portot och åxå högsta vikt höjts. Känner mig helt pirrig! Nu börjar det bli så verkligt! Får nog snart lägga in mig på bröllopsrehab, tycker inte att jag har annat i tankarna nu!

Väntar också in det nya, och för oss billigare, portot! :) Allt är klart och har faktikst börjat ge inbjudningarna till de som vi träffar! :)

hittade dessutom min drömklänning i lördags! Den första jag provade, och alldeles alldeles underbar! Ser inte alls ut som jag trodde den skulle se ut.. Trodde jag ville ha en enklare klänning, men det blev en med spets, tyll, släp och slöja! ;) Känner mig som en prinsessa och vill ha den på mig jämt! ;)

detta året kan faktiskt vara det första som jag längat tills sommaren är slut! ;)

• Kileane
    klonk skrev 2014-03-17 20:51:02 följande:
    Jag känner precis likadant! Vid minsta ny sak som vi pratar om och försöker planera, så uppstår ytterligare flera småsaker innan man kan ta beslutet. Vi ville bara bjuda släkt och de närmsta, men vi hade tydligen större släkt än vi trodde. Hur ska detta gå? Haha.
    Haha ja verkligen! Vi som har så små släkter...jomenvisst, 50 personer på listan så det bara rasslade om det!

Jaja vi fick ett jätteförmånligt pris på lokal och mat och mina föräldrar har erbjudit sig att delta i kostnaderna så det ska väl gå att klämma in några extra personer :)
    På torsdag ska vi titta på lokalen och ev. diskutera lite om maten och jag har inte ett enda förslag att ta med än, är SÅ lockad att säga åt den duktiga personalen att de får bestämma allt själva :P
  • Anettem

Följande är klart:
    -Min klänning, skor och tiara.
    -Mannens hela klädsel.
    -Tärnorna
    -Lokal och så har jag även köpt jättefina dukar från ett danskt företag.
    -Maten är planerad.
    -Ringarna är på gång, vi lämnade in guld och min förlovningsring som ska användas som modell för mina två.
    -Kyrkan är bokad sedan länge.
    -Inbjudningskorten väntar på att vi ska skicka ut dem.

Efter att ha varit lite oroad över ekonomin så fick jag igår ett helt fantastiskt bra skattebesked så nu släpper jag all oro och vi har även bestämt att skippa ett par smärre besparingar. :D

• Förälskade

Var igår iväg och shoppade lite, har köpt underkläderna (förutsatt att BH:n passar under klänningen), har köpt speglarna vi ska ha ljusen på, sitter just nu och letar efter kärlekscitat att skriva på speglarna.
    Letade även efter en slöja utan att hitta någon, dem flesta har tjocka kantband och det är inte jag så förtjust i. Bara att leta vidare, funderar på att beställa från nätet tycker att 600.- för lite brudtyll är att ta i ja just det de sitter i en hårkam.
    Igår var det exakt 6 månader kvar, vart tar tiden vägen? Var natt nu nästan har jag drömmar om bröllopet och allt som kan gå fel. Längtar så till vår turkietresa om en dryg månad så att jag kan få koppla av, är så stressad över alla utgifter och pengar vi ska lyckas få ihop. Har precis blivit varslad och går på timanställning istället för månadsanställning. Man bara måste älska att arbeta inom vården. Ursäktar min bitterhet men det är en sådan dag idag :/

• snowstars

Har hittat en sömmerska som ska sy min klänning. Tjoho. Dessutom är gästlistan spikad nu, blev till slut exakt 49 vuxna som blir inbjudna + plus 3 barn under 2 år. Beställde precis sambons ring och ska beställa min till veckan, hade bara ett litet frågetecken som behöver rätas ut. Och så har jag fixat en vigselförrättare och efternamnsfrågan är löst. 

Nästa på listan är fotograf, vi har några namn som vi tänker fråga i tur och ordning.  

Svar på tråden september 2014