• tr3apor

september 2014

En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
    Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!

• Svar på tråden september 2014
  • September2014
    dream85 skrev 2014-05-15 22:00:14 följande:
    Då förstår jag. Eller... Även om inte skilsmässan hade varit där så förstår jag ändå. Framtiden är ju där oavsett bröllop och givetvis är det en stor kostnad. En kostnad som tyvärr inte alla förstår. Vi har redan en i mannens släkt som tyckt att det var helt lämpligt att bjuda in en extra person. Till någons bröllop? 
  • Ninisen
    September2014 skrev 2014-05-15 21:49:43 följande:

Ninisen
    Jag har äntligen fått ordning på vilka smycken jag ska ha. Har varit så velig men nu frågade min storasyster om jag vill låna hennes guldsmycken från Saudiarabien. Och det känns så härligt. Min syster och jag har haft ett lite spänt förhållande under ett par år så att hon frågar gjorde mig superglad. Det är ganska maffiga smycken men tror det kommer bli så fint tillsammans med klänningen.
    Vad roligt att det känns bra med din syster! Och låter härligt med maffiga smycken! Blir det guld? Ädelstenar? Jade? Turkost? NYFIKEN! 
    Det är guldsmycken, ett halsband med "plattor" i blommönster fram, långa örhängen, armband och en ring. Ringen kommer jag ha på vänster hand eftersom förlovningsring och vigselring är i titan. Kommer även att ha min "fina-barnring" som jag fick av min ex.make och som jag alltid har på mig. 

Klänning är en historia för sig tycker jag. Jag har hängt min hos mina föräldrar i Skåne (jag bor i Småland) för att jag inte ska springa och titta på den och plötsligt inte känna för den som jag gjorde när jag köpte den. Jag är supernöjd med den, men kan inte låta bli att fortsätta titta på klänningar. Ska göra en del ändringar på klänningen, bland annat ska det sättas knappar på insidan av fållen så att jag kan få undan släpet under festen. Minns hur folk hade en förmåga att trampa på både släp och slöja under festen förra gången, så den här gången blir det bara slöja i kyrkan och undan med släpet efter middag och vals.

Dream85; klännigen är så fin! Och det kommer bli riktigt snyggt med färgglada skor till den. 
  • Himla
    dream85 skrev 2014-05-15 21:05:43 följande:

Så kom inte bilden på skorna med. Här är iaf bilden på skorna :)

Kanon vi ska också ha lila som accentfärg så jag spanar efter snygga lila skor nu. Dina var jättefina.
  • Kileane
    dream85 skrev 2014-05-15 21:05:43 följande:

Så kom inte bilden på skorna med. Här är iaf bilden på skorna :)

Jättefina skor, och jättefin klänning! Tror de blir toppen tillsammans :)
  • Förälskade

Sitter som på nålar, flera stycken som redan har osa:t på inbjudan, vissa självklara men ändå roligt. Vi har beställt vigsel ringarna nu så vi kan bocka av det. Förstår inte hur smala mina fingrar har blivit på ett år dock, min förlovningsring sitter löst så vigselringen får agera broms. Är inte så lätt att justera titan ringar tyvärr.

Vi väntar nu på att kyrkan ska höra av sig så att vi vet vem som ska viga oss och så att man kan få lite mer info. Har man aldrig gift sig innan så vet man ju inte och ett samtal med prästen skulle nog kunna lugna mig lite...

• September2014
    Förälskade skrev 2014-05-17 21:37:22 följande:

Sitter som på nålar, flera stycken som redan har osa:t på inbjudan, vissa självklara men ändå roligt.  

Åh vad roligt! Vi har också fått in ett par OSA, några självklara - andra inte, och det gör ju en så glad. Helt underbart att så många vill komma och fira vår dag med oss. :) När har ni satt sista OSA?
  • Förälskade
    September2014 skrev 2014-05-18 14:18:27 följande:

Åh vad roligt! Vi har också fått in ett par OSA, några självklara - andra inte, och det gör ju en så glad. Helt underbart att så många vill komma och fira vår dag med oss. :) När har ni satt sista OSA?

Vi har satt osa 10/8. Satte det efter att ha pratat med min far och sambons håller i hela festen.
  • Ninisen
    Förälskade skrev 2014-05-17 21:37:22 följande:

Vi väntar nu på att kyrkan ska höra av sig så att vi vet vem som ska viga oss och så att man kan få lite mer info. Har man aldrig gift sig innan så vet man ju inte och ett samtal med prästen skulle nog kunna lugna mig lite...

Jag kände mig väldigt mycket lugnare efter att ha varit i kontakt med prästen. Vår präst är pensionerad och vi har än så länge bara haft mailkontakt, men han förrättade min vigsel förra gången också (nej jag tror inte att det var hans fel att det inte fungerade), han är min konfirmationspräst och en helt fantastisk person.
    Anledningen till lugnet var mest att få bekräftat att han kunde tänka sig att köra de 20 milen (enkel väg) som behövs för att kunna viga oss. Han och hans fru kommer även att vara med på middagen och festen efteråt.
    Hans skrev att jag skulle gå ut och njuta av solen och så tar vi det byråkratiska någon gång i sommar...... 

Har ni bett om att få någon speciell präst till vigseln, eller känner ni att det inte spelar någon större roll? Många församlingar brukar ta hänsyn till önskemål från brudparet. 

Har varit hos mina föräldrar i helgen och tittat lite på min klänning, och förälskelsen kom tillbaka (phuuuu, har varit lite osäker ett tag).
    Pratade en del om dukning, mat etc så det känns väldigt skönt att få lite hjälp med alla tankar.
  • dream85

Tack för alla snälla kommentarer. Det blir denna klänning med de lila skorna till. Sa till sambon att jag antagligen kommer ta dessa lila skor till och han tyckte det var helt fel. Men av alla jag frågat så är han den enda som tycker så. Så jag kör på det!

Idag är det 4 månader kvar till den stora dagen! Hoppas denna tid går fort..

• September2014
    dream85 skrev 2014-05-20 06:54:55 följande:

Tack för alla snälla kommentarer. Det blir denna klänning med de lila skorna till. Sa till sambon att jag antagligen kommer ta dessa lila skor till och han tyckte det var helt fel. Men av alla jag frågat så är han den enda som tycker så. Så jag kör på det!

Idag är det 4 månader kvar till den stora dagen! Hoppas denna tid går fort..

Jag har faktiskt funderat på dina skor de senaste dagarna haha. Tycker att dom är så fina! Har letat efter lila pumps i typ ett år och inte hittat rätt färg.. Får jag fråga var dom är köpta? :)
Svar på tråden september 2014