september 2014
En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!
En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!
Så spännande att följa allas planeringar! :)
Har tänkt att vänta lite till med att skicka in hindersprövningen...någon som vet hur lång tid det tar för det att bli klart? och lika dant med efternamnsbyte..tar det lång tid?
Tycker att vi är i bra fas.. men vettetusan egentligen.. ';) alla här har hunnit med så mkt!
Men jag har hittat min drömklänning, vackra skor, vi har hittat en fantastisk vigselring, kock är bokad och hon fixar personal till servering och bar. I stort så är bordsdekorationerna klara...ska ha en ros flytande i gamla udda kaffekoppar på fat och murgröna från slottsparken! har länsat loppisarna i närheten! ;) kvar är väl egentligen m2b;s kläder, musikanordning, och att hitta en florist som har vettiga priser..
Har också funderat på att istället för att ha bröllopstårta, ha cupcakes och hemmabakade småkakor på vackra kakfat...vad tror ni om det upplägget? Skulle det funka? Är inte så mkt för tårta... och tänker mig att cupcakes o kakor kan jag baka själv.. och förhoppnignsvis blir det då också billigare! känns trist att lägga pengar på en tårta man ändå inte kommer tycka så mkt om... ;)
Är det ngn som vet om man kan spritsa och garnera cupcakes dagen innan? Håller de sig?
åh, så härligt det är att det känns som dagarna går snabbt nu när det är varmare o ljusare! snart är det vår tur! :) Någon som blivit kidnappade på sin möhippa ännu förresten!? ;)
Vi har skickat in hindersprövning samt efternamnsbyte och det ca 1 vecka att få svar. Tyckte det gick jättesnabbt. Så vi har även skickat in alla papper till stadshuset :) nu känns det verkligen på riktigt.
Angående möhippa så vet inte jag om det blir någon för mig. Vi gifter ju oss i smyg och det är endast 3 personer som vet om att vi gifter oss. Jag vet att de vill ordna en möhippa till mig men det blir ju svårt utan att berätta att vi ska gifta oss. Det kanske blir en fruhippa istället :)
Gick förbi stadshuset igår och jag längtar verkligen!
Ninisen, ja det blir favours tycker det blir lite mer personligt om jag lyckas. Hoppas på att det ska ha hunnit torka tills jag slutar klockan 16.
Sofiemagdalena, det är ju jätte bra upplägg. När det kommer till cupcakes så finns det en uppsjö av olika varianter. Ett tips är att leta runt efter recept på nätet LR biblioteket och testa dig fram. Finns dessutom massa fina formar som ger det hela en lyxigare känsla.
vi skickade in papperna i fredags, ett par vänner till oss fick vänta i 2 1/2 månad på sin hindersprövning och min tanke är la att det tar lä,gre tid nu då det är semestertider.
Ninisen, ja det blir favours tycker det blir lite mer personligt om jag lyckas. Hoppas på att det ska ha hunnit torka tills jag slutar klockan 16.
www.strosselannat.se/muffinsformar/
Snygga formar till cupcakes och muffins
Pappret har torkat så lägger upp en bild när jag har stansat ut det :) Får se till och göra det soliga dagar så att pappret kan torka i solen. Går lite snabbare då ;)
Snyggt med sådana birdsplaceringar, vi ska ha enkla dubbelvikta i silver och lila text. Funderar dock över en bagatell, skriver man bruden och brudgummen eller våra namn?
Mitt papper jag har gjort blev tyvärr för tjockt för att stansa ut, jag ska göra en till sats fast som kommer vara menat att använda till gästernas favorslådorna. Får bara lägga ner mer energi på att få det riktigt platt, nu var det en halv millimeter för tjockt så det funkar men jag behöver vara mer noggrann
www.strosselannat.se/muffinsformar/
Snygga formar till cupcakes och muffins
Pappret har torkat så lägger upp en bild när jag har stansat ut det :) Får se till och göra det soliga dagar så att pappret kan torka i solen. Går lite snabbare då ;)
Snyggt med sådana birdsplaceringar, vi ska ha enkla dubbelvikta i silver och lila text. Funderar dock över en bagatell, skriver man bruden och brudgummen eller våra namn?