september 2014
En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!
En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!
Ninisen: Åh så fin! Vettigt att ta bort rosetten tycker jag, den verkar lite malplacerad där tycker jag.
Jag vet jag är ute i god tid men pillar lite med bordsplaceringen. Det är verkligen jätte svårt, vill på sätt och vis dela på par som bara är sambos, gifta par delar jag på men det är så svårt, blir nästan så att alla unga hamnar vid ett bord, släktingarna hamnar på två andra. Det kommer vara 4 barn på bröllopet och dem hamnar längst ut så att dem kan röra på sig men föräldrarna vill jag samtidigt ha med vuxna så att dem kan njuta av kvällen så är barnen nära dem men ändå sitter själva. Dem är mellan 5-12 så dem klarar det så länge man har ett öga på dem. Min son ska min lillasyster hålla koll på lite. Min stora syster med man kommer med sina 3 barn som är super duktiga vid sådana tillställningar. Hur har ni tänkt kring birdsplaceringen??
Jag vet jag är ute i god tid men pillar lite med bordsplaceringen. Det är verkligen jätte svårt, vill på sätt och vis dela på par som bara är sambos, gifta par delar jag på men det är så svårt, blir nästan så att alla unga hamnar vid ett bord, släktingarna hamnar på två andra. Det kommer vara 4 barn på bröllopet och dem hamnar längst ut så att dem kan röra på sig men föräldrarna vill jag samtidigt ha med vuxna så att dem kan njuta av kvällen så är barnen nära dem men ändå sitter själva. Dem är mellan 5-12 så dem klarar det så länge man har ett öga på dem. Min son ska min lillasyster hålla koll på lite. Min stora syster med man kommer med sina 3 barn som är super duktiga vid sådana tillställningar. Hur har ni tänkt kring birdsplaceringen??
Här är en till som börjta pilla med bordsplaceringen. Egentligen helt i onödan eftersom vi har satt OSA i augusti. Jag tycker att det är jättesvårt. Jag vill helst inte dela på par, kommer att sätta dem bredvid varandra eller mitt emot varandra. Bara för att jag själv hatar att sitta med folk jag inte känner. Men vi har en del annat att ta hänsyn till i placeringen.. Ja, ja, det kommer att lösa sig på något vis :)
Vi skickade hinderprövningen förra måndagen och i torsdags fick vi papper från skatteverket. Vi fick gifta oss, tack och lov ;)
Fick ett tråkigt meddelande nyss! Känner att jag behöver få beklaga mig en aning... Jag är ju lite kinkig vad det gäller musiken vid vigseln, och har kanske inte valt de vanligaste bröllopsstyckena, utan musik som jag själv verkligen tycker SÅ mycket om. (sambon har fått lyssna och godkänna så klart) Vet dock att dessa stycken inte är direkt enkla att spela. Så jag har verkligen legat på församlingen för att få veta vilken musiker som ska spela på den stora dagen, lite för att kunna ge dem en chans att öva på styckena och lite för att jag vet att en av musikerna kan spela dem. Har mailat och bett församlingen att höra av sig vid ett flertal tillfällen, och idag ringde jag och frågade om de fått mina mail eftersom de inte hört av sig!
Och besvikelsen är ett faktum! Inte nog med att det inte blev den musiker vi önskade, men den som tjänstgör den dagen har semester till slutet av juli! Så just nu känns det riktigt pestigt och jag hoppas verkligen att jag får positiva besked när hon kommer tillbaka från sin ledighet. Men det känns så tråkigt att jag helst bara vill dra täcket över huvudet och försvinna.........
BLÄ!!!!!
Ja, det låter tråkigt Ninisen. Men har du tur så kan det ju gå i alla fall, man ska inte ge upp hoppet. Jag har också lite problem på musikersidan. Vi gifter oss ju borgerligt så det finns ingen kantor som ska spela. Behöver en musiker och en solist som kan öva ihop, framföra de sånger vi har valt och som inte är så himla dyra. Hade några självklara men av olika skäl kunde inte dom..
Men det kommer att lösa sig för både dig och mig! Ett alternativ för dig är ju att hyra in en musiker som spelar musiken, om inte det blir alldeles för dyrt, förstås.
Ninisen och snowstar, trist att det strular med musiken för er båda. Men det kommer nog lösa sig :)
Har precis haft planering med min far och hand kärlek. Maten är bestämd nu vi kommer ha:
Förrätt: Sallad med cevre ost, päron och balsamvinägercreme.
Buffé: Fläsk, fågel och nöt
couscous med citron, persilja, salt och peppar (heter nåt jag inte kommer ihåg)
Ruccola, bladspenat , sallad
Tomater i olika färger (Köper från tomtatens hus)
Gurka
mozzarella
fetaost
tzatsiki
hummer
Sen var det nog nåt mer.
Passar dem flesta som har något dem inte äter. Känns bra att ha det klart :)
Låter gott, Förälskade. Vi ska ha något liknande, med buffé. Blir dock soppa till förrätt. Jag letar som en tok efter små soppskålar, någon som har ett tips?
Köpte hem dessa från IKEA (online, hade jag sett dem i butik hade jag nog inte köpt dem) men de blir så stora. Man måste servera typ 3 dl soppa för att det inte ska se snålt ut och då är man väl för mätt för buffén sen.
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40252289/
De är lite i dyraste laget också. Helst skulle man ha hittat något för en femma. I lokalen fanns soppskålar, men de är ju liksom normalstora.. Har funderat på kaffe latte muggar men hittar inga bra. De får gärna vara svarta! Någon? :)
Ser den här ut som ett tandborstglas? :P
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40216102/