september 2014
En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!
En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!
Hemma igen efter ett par dagars sol och bad. Lyckades till och med att hitta ett par skor idag!!!!! Är väldigt väldigt nöjd. Att de dessutom var på rea och nu kostade 249 kr gjorde inte saken sämre. Så nu kan jag äntligen släppa den biten!
Hemma igen efter ett par dagars sol och bad. Lyckades till och med att hitta ett par skor idag!!!!! Är väldigt väldigt nöjd. Att de dessutom var på rea och nu kostade 249 kr gjorde inte saken sämre. Så nu kan jag äntligen släppa den biten!
Jag blir så förbannad! Ibland undrar man hur människor är funtade. Min blivande svägerska skickar sms med mig och frågar om klänningar och klädsel till bröllopet. Så långt är allt lugnt och fint tills hon skriver "Allt på önskelistan är ju avbockat". Vi har gjort en önskelista på nätet där gästerna själva kan kolla vad vi önskar oss, leta efter det pris dem vill betala och sedan kryssa i vad dem har köpt för att undvika dubletter! Vi kan inte se detta från våran sida utan enbart om man går in på länken gästerna har fått. Vi vill inte veta! För vi har även önskat oss presentkort i en butik. Hur tänker man när man säger så?
Jag har haft en produktiv ledig dag, vi har ringt kyrkan och tjatat lite till om präst som tydligen fortfarande inte är klart. Förstår inte vad som kan ta sån tid, 5e september är väl inget jättetokigt datum att gifta sig på så det kan ställa till det?
Sedan har vi bestämt att vi ska åka till Dalarna i mitten av augusti för att ta itu med blommor, ha möten med präst (om vi har någon då..), träffa tårtbagarna och även möta Stylist och fotograf för planering. Känns skönt att ha allt det klart i ett svep. :)
Min klänning hämtades dessutom idag, så nu hänger den i min garderob. Förhoppningsvis så kan jag övertala fästmannen om att jag kan prova den riskfritt hemma för att fotografera. Har velat lägga upp bild i klänningstrådar sedan jag beställde den. :p
Hämtat ut klänningen och den satt perfekt och jag älskar den, nu ska jag bara bestämma om jag ska ha svarta eller vita skor och om jag ska ha min mammas slöja eller inte.
hej!
Här är en till som gifter sig i september behöver inte säga att man längtar
Idag ska man äntligen få hämta ut min klänning som jag har beställt från bubbelrom. ville ha en enkel vit klänning och snubblade över en på deras hemsida när man satt och kollade på deras rea!
det enda som stressar mig är att prästen har semester till den 18/8 och vi har inte träffat honom än!
hur går det med planeringen för er då? har ni planerat länge?
jag har planerat detta i en månad nu, sambon vill att vi ska gifta oss samtidigt när vi döper våran son.