september 2014
En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!
En tråd för oss som gifter oss i September 2014.
Här kan vi dela med oss av planering, frågor och såklart bilder!
Vi har äntligen hittat något att servera förrätten ur. Åh så skönt att stryka det från listan. Nu borde vi väl åka och köpa in allt förstås, innan de tar slut.
Igår bestämde vi låt till första dansen. Blev Fields of Gold - Eva Cassidys version. Första (eller egentligen andra) låten vi dansade till :)
Och jag borde också ta tag i det där med frisör.. Tycker nästan att det är svårast av allt..
Ägnade gårdagen åt intensivt skoletande. Är färdig att ge upp och acceptera att jag kommer att vara barfota på bröllopet. Hittar INGENTING jag gillar och som har rätt höjd på klackarna! Har kollat i snart sett hela södra delarna av landet och på nätet. Det går inte så bra alls måste jag erkänna. Måste ta tag i det här med frisören den här veckan (vet inte vilken vecka i ordningen som jag säger det)
Ägnade gårdagen åt intensivt skoletande. Är färdig att ge upp och acceptera att jag kommer att vara barfota på bröllopet. Hittar INGENTING jag gillar och som har rätt höjd på klackarna! Har kollat i snart sett hela södra delarna av landet och på nätet. Det går inte så bra alls måste jag erkänna. Måste ta tag i det här med frisören den här veckan (vet inte vilken vecka i ordningen som jag säger det)
Vi har äntligen hittat något att servera förrätten ur. Åh så skönt att stryka det från listan. Nu borde vi väl åka och köpa in allt förstås, innan de tar slut.
Igår bestämde vi låt till första dansen. Blev Fields of Gold - Eva Cassidys version. Första (eller egentligen andra) låten vi dansade till :)
Och jag borde också ta tag i det där med frisör.. Tycker nästan att det är svårast av allt..
Idag ringde brudbutiken och berättade att min klänning äntligen har kommit, så på onsdag ska jag dit för att prova den med skräddare närvarande.
Idag ringde brudbutiken och berättade att min klänning äntligen har kommit, så på onsdag ska jag dit för att prova den med skräddare närvarande.
Jag blir så trött alltså! Min sambo är jätte orolig över bröllopet då hans föräldrar inte kommer överens alls sedan som skiljde sig för typ 20 år sedan lr vad det var. Länge sedan iaf, båda har funnit kärlek i sina liv så det är inte det. Men min blivande mamma "My" är gift med en man jag har svårt för, han är trångsynt och allmänt svår. Den är såklart ändå bjudna på bröllopet, men Mys man "Per" har nu sagt att han ska få sitta vid sin fru, detta kommer inte hända då hon ska sitta vid honörsbordet och han ska INTE det. Vi delar automatiskt på gifta par och han har dessutom ingen plats där. Jag vet att min blivande oroar sig så hur vårt bröllop ska bli för det är så mot konflikter i hans släkt och familj. Han har själv sagt att han kommer ha svårt att slappna av och vi har förvarnat min far med kärlek så att dem kan hålla ett öga på "dom" som är kapabla att ställa till en scen. Vi har även talat om för hans familj att vi har en nolltollerans gräns när det kommer till dem. Men vet inte vad mer jag kan göra för min blivande så att han kan slappna av. Det är vår dag och jag vill att han ska kunna njuta!!
Nu när jag har provat min klänning och fått en skräddare att ordna ändringarna som behövdes på den så känns det fantastiskt. Var där senast i Februari och var jätteorolig för att jag hade lagt på mig eller något i den stilen, men den satt verkligen perfekt och istället för att tappa kilon så måste jag se till att hålla den här vikten. Får se hur lätt det blir, börjar förstå vad folk menar med att man blir för stressad för att äta när bröllopet närmar sig. :p
Förälskade: Är mamman någorlunda vettig och kan ta diskussionen? Vi har tvått våra händer från alla möjliga konflikter och utsett de som får medla och se till att det flyter. Det är ju eran dag, ni ska minnas hur fint det var för resten av era liv och då får folk respektera detta.