nouvou skrev 2013-10-18 07:19:17 följande:
Jo, det är en enkel klänning som säkert är lätt att sy om, jag skulle nog kunna göra det själv till och med, men nja, jag vet inte.. Tror inte jag vill det.
Vilken festlokal är ni andra inne på? Någon som har bokat något än?
Vi hade tänkt att hyra en lokal lite utanför stan här, lite lantligt, ha supergod hemmagjord buffe gjord på bra råvaror, alltså väldigt lyxig mat ändå trots att det skulle varit hemmagjort. Vi ville ha en lång mysig middag helt enkelt. Men ändå har vi, mest jag, suttit och kollat andra alternativ. I veckan såg jag att en väldigt fin restaurang här i stan, har en festvåning där man kan vara. Dom har verkligen hur god mat som helst, vi åt där samma kväll som vi förlovade oss och det var det godaste jag ätit på länge. Och det var skitbiligt! Billigare än vad vi har räknat på för lokal/mat/dryck på vår ursprungliga plan.
Så nu velar jag. Hur skönt vore det inte med en lokal mitt i stan och inte behöva fixa nånting? Samtidigt, det känns som det inte lika personligt och mysigt som att ha ett eget ställe. Eftersom vi är så pass få så får vi inte festvåningen för oss själva, om någon annan skulle boka samma dag. Däremot så delas den av, så vi får en egen del så att säga. Hur hade ni gjort?
Kan tillägga att alla våra gäster reser hit och kommer bo på hotell, och hotellet ligger 200 meter från restaurangen. Den andra lokalen ligger ca 2 mil utanför stan.. Även kyrkan ligger mitt i stan.
vi har bokat en bit utanför stan men kommer ha vigseln på samma plats så det blir inget åkande för gästerna, jag tycker absolut ni ska köra på resturangen det kommer säkert underlätta på själva dagen, iof kan jag nog inte säga något då vi kommer köra på egen buffe för att det ger en större möjlighet att själv bestämma över maten :)