Får man gifta sig i converse?
Det är min stora fråga just nu.. Får man gifta sig i converse ??
Det är min stora fråga just nu.. Får man gifta sig i converse ??
Härligt att höra!
Självklart. Jag hade ett par vita skor under vigseln, men efteråt bytte jag till mina svarta, oerhört bekväma och dansvänliga, vardagsskor. Det var ingen som tänkte på det mer än min mamma
jag tycker man ska ha ett par skor som man trivs i! om det är converse, högklackat, lågklackat eller Jägarstövlar spelar de ingen roll!
Jag ska gifta mig i converse, helst hade jag beställt egna från USA, men det blev så ont om tid att jag inte vågar chansa på det - så jag satsar på vita converse, till en knälång vit klänning. Jag tror det kommer bli superbra :)
Så ja - men kanske inte om man vill ha typ frack som klädkod ;)
Som tur är ska inte jag ha frack iaf :)
En liknande grej: Jag hade funderat pa att ha en jeansjacka over min brudklanning pa kvallen, men jag tog inte pa mig den. (Jag behovde lyckligtvis inget alls for det var sa varmt). En jeansjacka har man pa en vanlig dag, kande jag. Och ens brollopsdag ar ingen vanlig dag pa nagot satt, det ar en av de mest speciella tillfallen du kommer att vara med om i ditt liv. Och da ska ingenting vara vardagligt, utan allting ska vara det allra finaste och basta du kan tanka dig! (Tycker jag). :)
Annamolly: Jag tänker att mitt bröllop ska vara just MITT bröllop (eller ja, mitt och min m2bs bröllop - men du fattar), jag vill inte klä ut mig, jag vill vara mig själv. Klä ut sig gör man på maskerad. Har aldrig varit så obekväm som på studentbalen när man behövde ha en lång, glansig finklänning - så jag vägrar. Hade lika gärna kunnat gifta mig i jeans och en snygg tröja - men nu blir det i alla fall en klänning. Men just av den anledningen väljer jag converse, för att om ingenting skulle vara som vanligt så känns det inte som mitt bröllop utan mer som en utklädningslek, och dem känner jag mig rätt färdig med.
Tur att man tycker olika va? :D
Tycker man ser Converse på bröllop mest hela tiden numera. Både svarta på mannen, vita på bruden men även att båda har matchande Converse i bröllopsfärgen som t.ex gul eller röd.
Jag personligen tycker det är snyggt och framför allt praktisk.
Tyvärr har jag nog fastnat för en klänning som kräver en annan sko, men om jag skulle haft en kortare klänning hade jag absolut kunnat tänka mig Converse!
Detta är t.ex en fin detalj tycker jag...
ungafrukajson.se/2011/september/brollopsoutfit.html
en väns man och även sonen hade converse på sig på deras bröllop :) tyckte de var lite coolt faktiskt..