Köpa förlovningsringar från olika butiker?
Som frågan lyder. Är det klokt att köpa förlovningsringar från olika butiker? Vad ska man tänka på när man gör det isf?
Jag har beställt en diamantring hos en butik i Stockholm och är väldigt nöjd med det, jag är extremt petig och vi har varit där några gånger för att diskutera utförande, val av diamanter osv. Jag blir väldigt lätt missnöjd och sådär så kände att det var lika bra att beställa från ett ställe med 100 % service om något skulle gå fel eller om jag inte var nöjd.
Där diskuterade vi även mannens ring och fick ett pris. Han ska ha en vanlig slät`guldring halvrundad upptill och platt på undersidan, en sådan extremt vanlig och klassisk modell. Det priset vi fick var emellertid lite i överkant tyckte jag (som ska betala ringen och är student ;) ).
Det skulle ju såklart vara trevligt att ha båda ringarna från samma ställe, men det känns inte ekonomiskt motiverat att betala typ 2000 kronor mer för en ring som bara är en vanlig slät guldring. Guldvikten var densamma. Så jag funderar på att köpa den hos guldfynd som ofta har 20% rabatt och där den somsagt är 2000 kronor billigare. Det känns inte som att kvaliteten kan skifta sådär supermycket på den typen av ring, "guld som guld" tänker jag. Har jag fel? Är det något jag borde tänka på om jag beställer från olika ställen?
Är extremt rådvill. Sambon är inte direkt den som bryr sig om kvalitet osv och han tycker att vi ska ta det billigaste, men jag vill ju inte ha en massa strul heller... Är medveten om att kundservicen inte är den bästa på ställen som Guldfynd, det påpekade även expediten i butiken för oss, haha.
Så, har ni beställt ringarna från olika butiker och vad är era erfarenheter? Har ni några erfarenheter av att beställa från just Guldfynd?
Hit me!