Bröllop oktober 2014
Halloj allihop! Tänkte se om det finns fler som planerar bröllop i oktober 2014? Vi är ute i god tid här :) Berätta gärna hur frieriet gick till och varför det blev just oktober. Kramar!
Halloj allihop! Tänkte se om det finns fler som planerar bröllop i oktober 2014? Vi är ute i god tid här :) Berätta gärna hur frieriet gick till och varför det blev just oktober. Kramar!
Här är en bild på vår lokal KarroBrun:
Det låter inte alls för ungt! Och som du sa, ni känner varandra väl och älskar varandra så varför vänta? Förr var det ju jättevanligt att man gifte sig i den åldern. Vi är 29 och 31 och har varit tillsammans i 8 år, bott ihop i 7 år och har en liten dotter på ett år. Vi både är jättesugna på en unge till så jag hoppas att det gror ett litet frö i magen på bröllopsdagen ;) Men sånt kan man ju inte bara bestämma dessvärre! Här är en klänning jag äääälskar; Lilly 08-3253-CR (krämfärg). Vet dock inte om jag passar i modellen för jag är ganska bred över baken och vet inte om det blir så smickrande...
Pysslingen: vilken OTROLIG lokal!! Heeeelt underbar! Försöker ladda upp en bild på vår lokal men sitter med paddan och det verkar inte funka.... Vi kommer att ha lite alkohol till maten (nåt glas bara) och sen köpebar. Känns sådär, skulle gärna vilja bjuda lite mer men måste stoppa beger nånstans....
Jag köpte en klänning igår, på nyår!! Den är sååååå vacker!! Jag längtar verkligen tills jag får använda den. Det är en weise, tyskt märke jag aldrig hört om förut.
Men wow, grattis till klänningen! Häftigt! Vad blev det för någon? Köpte du den på nätet eller i butik? Hur går det annars med all planering? Ja visst är lokalen härlig, jag är totalförälskad i den :) det vore roligt att se er om du lyckad få upp en bild :) När det gäller drickan på kvällen gör vi likadant, alla får betala själva. Det känns rimligast för plånboken och då kommer även mängden alkohol förmodligen bli lite mindre så att alla kommer ihåg hela kvällen sen, haha :p
Vi kommer ha maten ordnad via restaurangen vars festlokal vi hyr. Det blir så klart lite dyrare än om man skulle laga maten själv men vi bestämde ganska snabbt att vi ville ha det så att både vi och våra närmaste slipper den posten att oroa sig över. För oss kändes det helt klart värt det. Vi kommer också ha en champagneskål. Sen har vi vin till maten, dock begränsad, men även alkoholfritt så klart. Hur gör ni till maten?
Vilken bra lokal ni hittat! Den är ju ganska lätt utsmyckad som du säger, man kan ta ner mycket och byta ut gardinerna. Det där med stolarna förstår jag är svårt! Det blir ju fort en stor post att ha överdrag… Men creme/vinrött/royalblue då? Blått och rött ligger inte allt för långt ifrån varandra, de skär sig inte. Båda färgerna är också väldigt ”stiliga”! Det som kan hända är att det blir väldigt mörkt… Men creme ljusar ju upp! Det beror nog lite på hur ni tänkt med färgerna, hur ”mycket färg” det ska vara i dekorationerna. T.ex. Servetter; ska ni ha servetterna i era färger eller cremefärgade med detaljer (servettringar, tryck) i er färg?
KarroBrun det känns som ni har tänkt mycket kring maten och upplägget, kommer bli kanon :) det låter smart med bar-tänket! Vi kommer ha samma på kvällen men att gästerna får betala ett självkostnadspris. När det gäller dekorationer på bordet får vi styra allt. Vi måste använda deras glas och porslin men får även låna dukar och sånt om vi tycker att det passar :) vi tänker ha en vit grund och sen får alla dekorationer stå för färgerna. vi kommer att ha blommor på borden, någon låg variant så att man ser varandra. Mycket av dekorationerna kommer vi göra själva, jag älskar att pyssla! Men vi har fortsatt inte helt satt färgerna, inte för att vi är oense utan har svårt att välja mellan två snygga alternativ... Haha Jag tror inte heller att det blir för mörkt då eftersom crème är er basfärg! Har du börjat köpa/göra dekorationer än? Jag har hittills oroat mig för att hitta en klänning men har blivit ganska lugn i det nu. Däremot har jag börjat oroa mig för sambons kläder! Han har klart för sig vad han vill ha på sig men vart köper man kläder till honom? Känns som om utbudet för honom är mindre... Hur har ni tänkt kring det?
Hallå! Jag ansluter till denna grupp. Jag och sambon planerar att gifta oss den 4/10-14, men än är ingenting bokat. Vi har tittat runt lite efter en lämplig lokal och funderar på hur vi vill att bröllopet ska vara.. Rena djungeln! Frieriet ägde rum redan för fyra år sedan, det var runt midsommar och vi badade från bryggan vid Bråvikens camping i Kolmården. Sedan dess har vi hunnit med att få två barn, så bröllop har av flera skäl fått vänta men i år slår vi till och gifter oss på hösten då vi båda älskar årstiden. 2014 är för övrigt vårt 10 års jubileum som par.
Välkommen Glytten! Va kul vi andra ska också gifta oss den fjärde hur gamla är ni? Jag och min karl har en liten ihop också som kommer vara två år när vi gifter oss Jag gör ett nytt försök att ladda upp bild:
Detta är gården framför huset, där fotografen står börjar en jättelång allé som kommer vara så himla vacker i alla höstfärger :)Såhär ser vår lokal ut! Dålig bild, ganska mörk, men det är jättefint och mysigt!Sådär ja! Åååh jag är så nöjd, det är precis den stilen jag vill ha. Jag köpte den i butik, halva priset och det var visserligen över budget men jag insåg ganska tidigt att jag satt aaaalldeles för snålt i budget (hade räknat med 1500 kr, hehe!!). Känns skönt att ha provat den och veta att den passar mig, men hade jag inte hittat något på rean så kanske jag hade köpt en kinaklänning tillslut. Hur ska ni göra? Nätet eller butik?