Inte så säkert att kontrasten nödvändigtvis hade blivit enorm eftersom det som sagt,är en sten slipad för att prestera bättre och även se vitare ut än vad den är. Kan uttala mig bättre när jag fattar en L- N AVR brevid mina G stenar. Där är det dock relativt stor skillnad i alfabetet där . Det intressanta ska bli att se hur pass stor skillnad det blir,eller om stenen visar sig förvånansvärt vit i förhållande till vilken färg det faktiskt är.
Var ju nån på pricescope som släpat med sig en N avc till en gia klass och ingen kunde lista ut vad det var för färg.
Hur vet man att stenen man köper i sverige är top kvalité om man köper fancy? Inga fancy är graderad i cut så man får vara ganska kunnig för att veta om man går back på affären eller inte.Finns visserligen knept man kan ta till för att kolla om stenen läcker extremt mycket ljus.
Men visst, gillar man vad man ser så får man gå på det. Men jag vill som sagt, ha all information om stenen jag kan få oavsett om jag kan se den eller inte. Gillar man inte vad man ser så får man ju skicka tillbaks det.
Men i mitt fall är det väl annorlunda också eftersom vanliga runda ,traditionella brillianter inte intresserar gällande att sätta det just i förlovningsring eller vigselring.
Good old gold är seriösa. Finns någon här på forumet som plockade hem en AVC som inte hade de specsen hon ville ha så det blev aldrig något köp. Jonathan är väldigt känd för sina slipningar och är en aktiv medlem på ps.