ellysmom skrev 2013-11-27 07:26:58 följande:
Han är knappast oseriös. En av de största guldsmederna i Göteborg så det skulle ju inte hålla det förstår du säkert också. Känns lite som att du litar blint på en webshop där du aldrig träffat någon som står bakom sidan (som fö är rent stenålders. bara en sån sak skulle få mig att aldrig våga handla från dem även om de visst återkopplade snabbt etc.)
Men, jag är ju inte ute efter samma som dig heller. Vill absolut inte ha nån halo då jag tycker det tar bort hela effekten av den stora stenen och ser lite loppis-aktigt ut.
Jag vill kunna se hela stenen så slipning och färg känns viktigast för mig. Och förhållandena såklart så att alla sidor av stenen kan framhävas i den fattning jag ska ha.
Min fundering gällde mest om så låg färg som H kan se ok ut på så stor sten till mina övriga som är River.
Jag tycker faktiskt det är väldigt märkligt hävda att ingen som handlar med AGS är seriösa.AGS är dock dyrare och det är en väldigt stor anledning till att många svenskar kanske inte använder dem.
http://www.pricescope.com/wiki/diamond-grading
Jag vet inte riktigt varför du har taggarna utåt. Du ställde frågor och jag har svarat. Jag har inte varit otrevlig eller menat vara otrevlig så jag förstår inte riktigt?
Om H ser bra ut till dina övriga stenar kan nog bara du själv avgöra. Alla har vi olika smak. En del är mer färgkänsliga än andra.
Det finns inget som ser konstigt ut gällande sifforna på stenen heller. Men jag kan som sagt återigen inte uttala mig om vad jag verkligen tycker eftersom jag inte sett någonting som skulle kunna hjälpa mig på andra sidan datorn och jag har inte heller sett den i verkliga livet.