Inlägg från: Linnen |Visa alla inlägg
  • Linnen

Bröllop augusti 2015

sarajohanna skrev 2015-01-02 09:35:28 följande:

Hej allihop
    Vi gifter oss den 15/8 och har precis börjat planera, trodde jag var ute i ganska god tid, men har upptäckt att så inte alls var fallet :)

Nu känner jag mig lite stressad, men ett par saker har åtminstone fallit på plats. Kyrka och förmodad lokal är bokade. Phew...

Hej! 
    Då har du ju det viktigaste bokat :) Allt annat faller ju på plats eftersom. 
    Så känn ingen stress :) 

Till er som ska limma ihop era inbjudningar: 
    Köp dubbelhäftande tejp! Det är min bästa vän. Jag håller på att sätta ihop våra pocket fold-kort nu och det hade inte gått med limstift. Dessutom blir pappret inte buckligt :) Kommer köra på tejp sen när inlagan ska klistras i också. 
  • Linnen
    Annisen skrev 2015-01-04 22:11:06 följande:
    Så här ser min klänning ut, den hänger här hemma i garderoben och jag är så nöjd :) Vi beställde den på vinst och förlust då jag va osäker på hur en Kinaklänning skulle va i kvalitet MEN min mamma som är sömmerska och annars tänkt göra om den konstaterade när vi fick hem den att det va riktigt bra gjort och jag älskar den :) ! Beställd från jenny joseph till vrakpriset 1800 kr + underkjol + tull, totalt 3000 kr

Håret har jag önskemål om ska vara som bilden ovan :)

Och tärnklänningarna ska beställas denna variant

Ett problem som jag dock har är att jag har storlek 42 i skor, är lång 1,82 cm och funderar på om jag ska ha klackar, ballerians och vart jag ska hitta snygga stora skor, är inte alltid så lätt...
    Jättefina klänningar! :) Skor känns helt hopplöst just nu. Får nog vänta till vår- och sommarkollektionerna dyker upp.  
  • Linnen

Jag satt och pysslade lite med designen för placeringskorten igår... och blev nästan knäpp. Så jag kom fram till att jag orkar inte med såna man viker på mitten. Hittade iaf dessa supersöta korthållare/pussklockor på ebay. 285 kr plus 120 kr i frakt för 72 stycken. Som hittat :D 

• Linnen
    stresso skrev 2015-01-07 10:26:06 följande:

vi tog ett krafttag med inbjudningarna igår, en sista justering med font på själva inbjudan, beställa rätt papper och sen är de redo att skickas! :)

vi har tänkt skicka ut inbjudningarna redan i början på mars (eftersom semestrarna planeras tidigare och tidigare och brukar vara färdigsatta redan i slutet på mars) för att försöka försäkra oss om att våra gäster inte reser iväg. när skickar ni era?

Hoppas på att kunna skicka inbjudningarna i början av februari. Jag vägrar trycka upp inbjudningarna innan vi haft möte med festlokalen/catering. Men min sambo har inte fått ett ordentligt jobbschema så vet inte när vi kan boka in ett möte med dom heller. Känner mig alldeles för stressad över det, men det löser sig. OSA har vi satt till första maj :)

Anledningen till att vi vill skicka ut inbjudningarna så tidigt är för att Bridgefestivalen kommer avslutas den helgen då bröllopet är och då kommer det inte finnas ett ledigt hotellrum i hela Örebro. Så jag hoppas alla gäster gör som vi rekommenderar och bokar hotellrum på en gång. 

• Linnen
    Nightrod skrev 2015-01-08 09:40:56 följande:

Vårt bröllop är 6/8 och vi skickar ut inbjudningarna i slutet av januari och har första april som sista OSA datum. Folk får bestämma sig, det är inte svårare än så anser vi så kan vi sedan planera allt i lugn och ro.
    samt skicka ut vår sekundära inbjudan/festprogram över dagarna tre efteråt

Så tänker vi också. Vill man/kan man så vet man oftast det tidigt. 
    Vi valde OSA senast 1 maj för att vi ska åka till Tyskland och handla alkohol i maj nångång så det vore bra att veta hur många man ska handla till innan. 
  • Linnen
    AnnaHJ skrev 2015-01-12 21:21:06 följande:

Hur går det med planeringen brudar? :) Jag har precis köpt 6 meter typ och ska sätta igång att sy vimplar. Trevlig sysselsättning så här på vintern.

Funderar även på bordsplaceringskorten, vill ha nåt roligt. Kanske nåt som gästerna kan spara som ett minne. När en kompis gifte sig köpte de små plastdjur och sprayade med guldfärg och satte en lapp om med namnet. Tycker det är fint att ha dom där gulddjuren i hyllan nu. Vad har ni tänkt?

Vi har köpt pussklockor med korthållare till placeringskorten. Finns en bild längre bak i tråden :) Fick hem avin idag så ska hämta ut dom imorgon. 

Planeringen står lite still för tillfället. Vet vad som ska göras och när så nu är det bara att vänta tills vi bestämt möte med restaurangen vi ska ha festen i. Men efter det blir det fullt upp. Då ska inbjudningarna tryckas och sättas ihop. 
  • Linnen
    stresso skrev 2015-01-13 08:50:58 följande:
    jag har börjat överväga att sy egna stolöverdrag.. köpte ett från ebay som test men det såg ut som skräp (glansigt material) och det är svindyrt att hyra! så det ska jag testa i helgen, det är fällstolar i lokalen så jag får försöka gnugga mina geniknölar för att få det bra. värt ett test i alla fall!

fästisen tyckte att dessa placeringskorten var supersöta, så det lutar åt det hållet. skulle egentligen vilja ha gula godisar, för det är den enda färg vi har tänkt ha som accentfärg till allt det vita, men vi får väl se. testduka lite fint här hemma kanske :)
    Åh vad läckert med Ferrero Rocher som placeringskort :D 
  • Linnen

Jag hade hittat den perfekta vigselringen på vanbruun. En helallians för ca 8200 kr. Dessutom har den samma namn som min mormor, som tyvärr inte finns längre. Helt perfekt alltså! Men nu såg jag att dom höjt priset till 114000 kr. Blir så ledsen. Ringen som är 0,5 mm bredare men i övrigt helt identisk kostar 8600 kr. Funderar på om jag ska maila och fråga om det blivit något fel. Suck! 

• Linnen

Äntligen händer det lite saker igen. På onsdag ska vi på första mötet med restaurangen/festlokalen vi bokat. Sen kan vi äntligen trycka upp inbjudningarna och skicka dom :D

• Linnen
    hannaclasson skrev 2015-01-26 10:18:43 följande:

Hej alla!
    Jag och min sambo gitter oss 1/8 2015 och är precis påväg att skicka ut våra inbjudningar! Vi har 120 gäster inbjudna och en budget på ca 120 000. Tycker det är svårt det här med budget och hur mycket allt i slutändan kommer att kosta! Ska försöka göra mycket själva och har kompisar som alla kommer hjälpa till! Maten är den post som kommer bli dyrast men antar att det brukar vara så..! Hur långt har ni andra kommit i planeringen som gifter er i augusti? Vi kommer ha en hemsida för gästerna där ytterligare information finns, bla. önskelista, vilket jag tycker är jätte svårt! Vi har bott ihop i flera år och behöver inte mycket till hemmet som kanske är det klassiska att önska sig! Vad kommer ni andra önska er? Vi har använt önskelistan här på Bröllopstorget som jag tycker verkar smidig!

//Hanna

Vad roligt med en till om gifter sig 1/8 :D 120 000 låter rimligt. Vi kommer bjuda 69 st om jag inte räknat fel och har en budget på ca 70 000-80 000. 

Vi önskar oss pengar till bröllopsresan i present. Hittade en dikt för det på nån sida och skrev om den så den passade oss. När man bor två i en lägenhet på 52 kvm så har man inte plats för mer saker. Det är knökfullt i vartenda skåp och vrå. 
Svar på tråden Bröllop augusti 2015