• AnnaRank

Axelbandslös BH - stor byst

Hej, alla!
    Jag är mitt uppe i klänningsletandet (vi gifter oss i slutet av juni). Jag har sett många fina klänningar, men ingen perfekt, så jag kommer nog låta sy upp en. Min fråga är - jag är väldigt förtjust i axelbandslösa klänningar, men jag har väldigt stor byst (85D). Är det någon som vet om någon bra axelbandslös BH som orkar hålla uppe brösten, eller ska jag ge upp sökandet och helt enkelt ta en klänning med axelband och en ordentlig BH?

• Svar på tråden Axelbandslös BH - stor byst
  • Petraksa

Victoia Secret alla gånger!! Jag har 85DD och har alltid haft svårt att hitta en bh utan axelband, spciellt en som man inte behöver dra upp var tionde sekund..

VS hade en grym grym grym som lyfter upp och ger en riktigt snygg klyfta, ingen av mina tjejkompisar trodde att det var sant när jag visade dem att den var utan axelband (hade den då till en vanlig klänning)
    Dock är det 5 (!?) spännen i ryggen men ändå inget som stör och det verkar ju sannerligen hjälpa ;) 

• camwic

Finns det några kedjor som säljer wonderbar? Skulle vilja testa en innan jag beställer. 

• camwic
    jenny77 skrev 2014-01-28 21:12:13 följande:

Hej.

Wonderbra rinns på twillfit.

TACK!!
  • Chicita

Tänk som sagt på att det inte är alla axelbandslösa wonderbra som är sådär superbra...
    Det är den som just heter ultimate strapless Glad 

Jag vet många affärer som har wonderbra, men alla har inte just den... 

• kouki

Jag älskar min från Victorias Secret, har 80DD/E ^^

Men wonderbra är säkert bra den med :) 

• corne88

Jag hittade min i butiken där jag köpte min brudklänning. Ingen aning om det kan vara ett ställe att kolla på...

• Maj12

Jag har också köpt en Wonderbra ultimate strapless och är supernöjd! Det viktiga att tänka på när man köper en denna behå är att det är viktigt att den sitter tajt för att den ska sitta kvar, och att många som har denna behå säger att den töjer sig lite efter ett tag. Jag har ingen stor byst och beställde det jag trodde va min storlek (75C) men slutade med att jag köpte en i 65D för att den skulle stanna kvar uppe. Jag köpte den på uppercut.se och dom va så bra med byten ,det gick sååå snabbt och kostade inget extra.

• Chicita
    Maj12 skrev 2014-01-29 09:59:15 följande:
    Jag har också köpt en Wonderbra ultimate strapless och är supernöjd! Det viktiga att tänka på när man köper en denna behå är att det är viktigt att den sitter tajt för att den ska sitta kvar, och att många som har denna behå säger att den töjer sig lite efter ett tag. Jag har ingen stor byst och beställde det jag trodde va min storlek (75C) men slutade med att jag köpte en i 65D för att den skulle stanna kvar uppe. Jag köpte den på uppercut.se och dom va så bra med byten ,det gick sååå snabbt och kostade inget extra.
    Vad vi har kommit fram till genom flera års diskussioner om just den här BH'n här inne på BT är att ju större byst du har - destå mer nöjd är du med den.
    De som har mindre byst brukar inte gilla den alls (och med mindre menar jag max C. Så du är en av dom få "mindre" som rekommenderar den Glad 
Svar på tråden Axelbandslös BH - stor byst