20110519 skrev 2014-02-15 11:12:30 följande:
Jag funderar på den wonderbra som ni nämt tidigare. Har i normslafall 85 D-E beroende på märke. Vad skulle ni tipsa jag skulle behöva beställa för storlek på en bh utan axelband? Skilljer det sig mycket på en bh med eller utan axelband?
Den wonderbra jag har använt är den som heter
ultimate strapless och den enda jag kan uttala mig om. Wonderbra har flera olika axelbandslösa så jag kan inte säga något generellt om deras storlekar.
Jag köpte i alla fall samma storlek jag brukar ha på BH och den satt bra
Kalejdoskop skrev 2014-02-15 16:25:10 följande:
Ok, för att klargöra lite då. Jag var i en välrekommenderad butik som är väldigt duktiga på det de gör. Jag hade ALDRIG ens provat en bh i den storleken, det var hon som sa att den var bäst för mig. Anledningen till att jag skrev C-D är för att mina bröst är olika stora, och i slutändan tyckte expediten att det är bättre att följa det större, än den mindre. Därför blev det den storleken. Ingen av storlekarna satt dock fast på mig så som den ska, så det jag hört.
Det förklarar ju storlekarna
Eftersom att många inte vet sin storlek ordentligt och ofta handlar fel (som
a ring on my finger skrev) så tolkade jag det som att du brukar växla lite mellan olika storlekar helt enkelt eftersom att du inte riktigt visste vilken du ville ha...
Jag håller med expediten där att det
generellt är bättre att gå efter det större
Det är ju alltid lättare att lägga i lite utfyllnad i den kupan som blir för stor - än att det större bröstet ska pysa över.
Men det kan ju bli svårt med en axelbandslös då eftersom att man behöver fylla ut hela BH'n för att den ska sitta riktigt bra. Så där vet jag inte om hon hade helt rätt...
Har du provat att lägga i något (typ sån där gelé/silicon-bulle) i den kupa som är för stor och se om det blir någon skillnad?
Annars kanske det bästa för dig skulle vara sån där bröst-tejp?
Just för att brösten är olika stora och att det kan vara svårt att hitta någon BH som verkligen passar både utan att klämma det större bröstet eller att glida ner för att det mindre inte fyller ut sin kupa.
Många axelbandslösa klänningar har ju inbyggd BH också. Så det är mest för att man kanske känner sig lite naken och inte vågar lita på klänningens inbyggda - som man vill ha något över bysten.
Testa free-bra (men kolla först så att du verkligen tål materialet) så får du ju lite täckning över bysten och känner dig kanske inte lika bar. Samt lite stöd...