• AnnaRank

Axelbandslös BH - stor byst

Hej, alla!
    Jag är mitt uppe i klänningsletandet (vi gifter oss i slutet av juni). Jag har sett många fina klänningar, men ingen perfekt, så jag kommer nog låta sy upp en. Min fråga är - jag är väldigt förtjust i axelbandslösa klänningar, men jag har väldigt stor byst (85D). Är det någon som vet om någon bra axelbandslös BH som orkar hålla uppe brösten, eller ska jag ge upp sökandet och helt enkelt ta en klänning med axelband och en ordentlig BH?

• Svar på tråden Axelbandslös BH - stor byst
  • Chicita
    snowstars skrev 2014-02-16 17:15:40 följande:
    Chicita: vad är det som tjejer med mindre byst har klagat på hos Wonderbran? Hade funderat på en sån själv, men om den inte sitter bra så är det ju onödigt att beställa en..
    Jag minns inte, jag vet bara att när det varit diskussioner förut så har de upp till C oftast sågat den (många gånger bara i form av "den är inget bra XX är mycket bättre).
    Och de från C/D och uppåt brukar hylla den.

Jag skulle tippa på att det är just den speciella konstruktionen som ogillas.
    Om du inte har tillräckligt mycket byst för att liksom "tynga ner" kupan så kommer inte det som håller upp bysten pressas mot revbenen (låter skumt men bästa sättet att förklara det på) och då kanske den glider ner lättare eller nåt?  
  • snowstars

Hm.. Knepigt. Den är ju inte direkt billig heller. Antar att man måste använda den mer än fem minuter hemma för att kunna avgöra om den är bra :P 

• Maj12

Som jag skrev tidigare så har jag mindre byst och jag är jätte nöjd med wonderbra ultimate strapless så det är nog som allt annat här i livet, man tycker olika om saker.

• Chicita
    Maj12 skrev 2014-02-16 17:29:47 följande:
    Som jag skrev tidigare så har jag mindre byst och jag är jätte nöjd med wonderbra ultimate strapless så det är nog som allt annat här i livet, man tycker olika om saker.
    Ja det är ju inte alla som säger så.
    Men de flesta med mindre byst sa då att dom inte gillade den, och de flesta med större byst gillade den.
    Sen finns det ju dom med liten byst som tycker att den är skitbra och de med stor byst som tycker att den är värdelös...

Det blev bara tydligt att det fanns en skillnad där 
  • snowstars

Åh, det är ju såna här gånger man önskade att man bodde i en stor stad så man bara kunde åka och prova ett gäng underkläder nånstans. Wonderbran är ju mycket billigare i Storbritannien men om man då ska skicka tillbaka den blir väl frakten skyhög..  Jaja, jag får fundera lite till. Tack för informationen :) 

• Maj12

Vet att det är inte lika billigt men jag rekommenderar verkligen uppercut.se , fri frakt ,50kr rabatt. Vet tyvärr inte vad det kostar med returer eftersom jag aldrig behövt skicka tillbaks något Byte bh storlek 2 gånger innan jag hitta min rätta :) och det kosta inget extra.

• Pärlan
    Hejsan! 
    Jag jobbar på Uppercut och vi ska i mars starta en kategori med bröllopsunderkläder. Jag själv gifte mig i augusti och då jag jobbar med underkläder så hade jag en fördel med att jag kan testa väldigt många olika BH:ar. 

Vilken bh beror på klänning och effekt. Det finns strapless och klister bhar. Men nu skrev du att du har 85D i storlek och att du ville ha ett lyft. Och av alla våra BHar skulle jag varmt rekommendera Wonderbras Ultimate Strapless (Du hittar den här). Den finns i både Nude och Vit med spets som passar till klänningen. Wonderba är den enda BHn som jag varmt skulle rekommendera alla kvinnor i alla olika storlekar. 

+ Det som är positivt med den är att den har riktigt bra silikonband på insidan som gör att den håller sig uppe hela dagen så man slipper gå och dra i den konstant.  Den ger också en fin push up och stöd då den har en bredare skena under kupan. Vi har en film på hemsidan om du vill se mer om den.  Men skulle man vilja ha ännu mer push så går det att köpa till inlägg. Jag hade själv denna till min klänning och jag var nöjd med det lyftet jag fick och jag kände mig säker hela dagen. BH är det minsta man vill tänka på då. 

Ett annat plus är ju, som Maj12 skrev ovan, att det är 50 kr rabatt på den  och att det är fri fraktSkrattande
    Grattis till bröllopet och lycka till! 
    Hoppas att mitt svar har hjälpt dig lite. 
    /Pernilla 
  • Caisa

Nämen hej Pärlan, en av dina bloggläsare här! Flört 
    Storlek 75E har jag. Ska nog kolla in den där wonderbran tror jag... Skulle dock vilja prova en innan jag beställer Obestämd 

• Caisa

Varning för bröstchock! Tyst

Igår köpte jag en Wonderbra Ultimate Strapless och jag är verkligen så nöjd med den. Provade den med klänningen och det blir hur bra som helst, och jag får en fin klyfta. Vet inte hur svårt det är för personer med mindre byst att hitta behåar, men för mig har det varit ett orosmoment. Men den här sitter så himla bra. Bjussar på bilder så att ni kan se hur det ser ut på en normal människa och inte en retuscherad modell! Skrattande 

Jag har stl 75G. Det är för övrigt inte jag som är spräcklig, utan spegeln Flört

• kouki

Sjukt snyggt! :D Blir sugen på att köpa en egen nu ._.

• a ring on my finger
    Caisa skrev 2014-03-07 08:42:53 följande:
    Varning för bröstchock! Tyst

Igår köpte jag en Wonderbra Ultimate Strapless och jag är verkligen så nöjd med den. Provade den med klänningen och det blir hur bra som helst, och jag får en fin klyfta. Vet inte hur svårt det är för personer med mindre byst att hitta behåar, men för mig har det varit ett orosmoment. Men den här sitter så himla bra. Bjussar på bilder så att ni kan se hur det ser ut på en normal människa och inte en retuscherad modell! Skrattande 

Jag har stl 75G. Det är för övrigt inte jag som är spräcklig, utan spegeln Flört

Snyggt!!!
    Fick du gå upp två storlekar mot vad du brukar ha?
    Funderar på att beställa den men hade också helst velat prova live först.
  • Caisa
    a ring on my finger skrev 2014-03-07 09:34:26 följande:
    Snyggt!!!
    Fick du gå upp två storlekar mot vad du brukar ha?
    Funderar på att beställa den men hade också helst velat prova live först.
    Tack! :)

Njae, ärligt talat har jag dålig koll på min storlek, så 75E som jag skrev innan var egentligen en ungefärlig gissning. Så jag ligger nog snarare på mellan 75G och 80E. Men JA, prova först. Jag provade en 80F också och den satt bra men jag fick inte samma klyfta och form av den då kupan var liiite för stor. 
  • Blivande frugann

Jag har också funderat på en Wonderbra Ultimate Strapless, men funderar på om det finns något som ger samma lyft men även håller in magen. Har "lös mage" efter barnen, som jag gärna vill hålla på plats så att säga. Eller sitter klänningen åt så pass att den hålls på plats ändå?
    (Har inte fått hem klänningen ännu, så jag kan inte prova.)

• daniiel
    Blivande frugann skrev 2014-03-07 17:26:49 följande:
    Jag har också funderat på en Wonderbra Ultimate Strapless, men funderar på om det finns något som ger samma lyft men även håller in magen. Har "lös mage" efter barnen, som jag gärna vill hålla på plats så att säga. Eller sitter klänningen åt så pass att den hålls på plats ändå?
    (Har inte fått hem klänningen ännu, så jag kan inte prova.)
    Vad har du beställt för klänning? Mest troligt så räcker klänningen :)

Jag köpte ett par höga såna "hålla in magen"-trosor, men klänningen satt bättre utan dom måste jag erkänna. Utan klänningen på, så kändes dom bra, men klänningen i sig höll in allt ännu bättre utan dom.
  • Blivande frugann
    daniiel skrev 2014-03-07 20:31:49 följande:
    Vad har du beställt för klänning? Mest troligt så räcker klänningen :)

Jag köpte ett par höga såna "hålla in magen"-trosor, men klänningen satt bättre utan dom måste jag erkänna. Utan klänningen på, så kändes dom bra, men klänningen i sig höll in allt ännu bättre utan dom.
    Hej, och jättetack för att en veteran som du hjälper förvirrade brudar som mig!
    Har beställt den på Landybridal, kommer i början av april. Den har snörning så kanke jag snörar in magen också.
    Går det att ha sådana höga trosor under klänningen? 

Kanske helt enkelt får vänta tills jag har klänningen och vet hur den sitter. 
  • daniiel
    Blivande frugann skrev 2014-03-12 16:20:06 följande:
    Hej, och jättetack för att en veteran som du hjälper förvirrade brudar som mig!
    Har beställt den på Landybridal, kommer i början av april. Den har snörning så kanke jag snörar in magen också.
    Går det att ha sådana höga trosor under klänningen? 

Kanske helt enkelt får vänta tills jag har klänningen och vet hur den sitter. 
    Det är klart att det går ha såna under klänningen, men det är inte att rekommendera inför eventuella toabesök ;) Och som sagt, för min del, som var en strl 42-44 och hade "mammamage", så behövdes det inte under klänningen :) Vänta tills du har klänningen hemma och fått pröva den är mitt råd.
  • Chicita

Jag håller med daniiel.
    Många brudklänningar har en inbyggd korsett och då behövs oftast varken BH eller hållainmagentrosa :)
    Så testa när du har klänningen. Behöver du specialunderkläder så försök boka ett besök MED klänning i en butik som säljer underkläder. För vissa trosor och BH:ar syns igenom då det blir glapp mellan trosa och BH där överflödet kan välla ut, eller ner mot låren där det kan bli en kant av trosan som syns tydligt...

Jag köpte en underklänning som hade BH-knäppning från svanken och hela vägen upp och var snortight. Men inga skenor för jag har fått ont av dom tidigare då dom har böjt sig när man suttit ner och liksom "petat" mig i revbenen...

• Blivande frugann
    daniiel skrev 2014-03-12 18:33:36 följande:
    Det är klart att det går ha såna under klänningen, men det är inte att rekommendera inför eventuella toabesök ;) Och som sagt, för min del, som var en strl 42-44 och hade "mammamage", så behövdes det inte under klänningen :) Vänta tills du har klänningen hemma och fått pröva den är mitt råd.
    Det var just det jag tänkte. Verkar krångligt nog med toalettbesök.    
    Då får jag helt enkelt vänta och se när klänningen kommit om det räcker eller om överflödet behöver lite mer hjälp på vägen. 
    Tack! 
  • Blivande frugann
    Chicita skrev 2014-03-12 19:12:22 följande:

Jag håller med daniiel.
    Många brudklänningar har en inbyggd korsett och då behövs oftast varken BH eller hållainmagentrosa :)
    Så testa när du har klänningen. Behöver du specialunderkläder så försök boka ett besök MED klänning i en butik som säljer underkläder. För vissa trosor och BH:ar syns igenom då det blir glapp mellan trosa och BH där överflödet kan välla ut, eller ner mot låren där det kan bli en kant av trosan som syns tydligt...

Jag köpte en underklänning som hade BH-knäppning från svanken och hela vägen upp och var snortight. Men inga skenor för jag har fått ont av dom tidigare då dom har böjt sig när man suttit ner och liksom "petat" mig i revbenen...

Hm, ja jag får nog som sagt stilla mig och se när klänningen kommer.
    Vill ju inte att något överflöd ska välla över! (Bra namn på det)
    Det bästa är säkert att ha med klänningen till butiken, men vi har inte så många bra underklädesbutiker med BH i min storlek i stan och klänningen tar man ju inte på tåget direkt.

Den underklänningen låter ju intressant. Var hittade du den? Hur ser den ut? Låter intressant även till andra klänningar än bröllop.

Jättetack för era råd! 
  • Chicita
    Blivande frugann skrev 2014-03-13 15:49:39 följande:
    Den underklänningen låter ju intressant. Var hittade du den? Hur ser den ut? Låter intressant även till andra klänningar än bröllop.
    Jag köpte den på en underklädesbutik här i stan (Borlänge) en sån där gammaldags som drivs av en liten tant och allt ser jättetantigt ut, men det hade ju en riktig pärla ;) 
Svar på tråden Axelbandslös BH - stor byst