Skövde/Skaraborgsbrudar
SarahGustav skrev 2014-01-30 23:07:00 följande:
Men vad kul, vissst är det en fin kyrka? :D Hoppas ni hittar någon som känns rätt snart, jag va ute 1 år innan bara för att jag verkligen skulle få den kyrkan jag ville haha!
Jag tog det paketet som kostar 3500 kr, känner att det är ju ändå ens bröllopsdag så då får man lyxa till de lite ;) En kompis till mig går där och är väldigt nöjd, så jag litar mycket på henne just nu :)
Tänker man på det så är det ju mycket man måste fixa själv om man inte är på tex på karstorp som vi ska va, då behöver man ju serveringspersonal, catering, porslin och allt sånt, även någon som städar och fixar i ordning för de vill man ju inte göra själv kanske dagen efter :) Men tror det gör mycket för vi har bjudit in 50 personer, och jag tror att om man ska ha ett jättestort bröllop så tjänar man nog in på att fixa catering och de istället :)
Sen handlar det ju mycket om vad man känner att man vill prioritera och har råd med, och hur mycket man klarar av att planera och strukturera upp, jag är kasst på sånt så haha :)
Vad mysigt att ha sina egna barn som brudnäbbar! hur gamla är dom? :)
Kul. Självklart skall vi få skämma bort oss på bröllopsdagen! Ja om kompisen går där så har du ju en bra referens. Får jag vara så fräck och fråga vad kuvertavgiften blir per person med lokal och mat? Bara för att jämföra med det pris vi fått. Antar att ni kanske även bor på Karstorp också och då får ni säkert ett bättre pris.
En annan fråga. Dukar du upp i matsalarna eller vilken lokal är det? Matsalarna har jag ett svagt minne av att de inte är så stora, eller?
Det är i de banorna vi funderar också. Det är skönt att ha en kontakt och en som gör allt med lokal, dukning, mat och dryck och bar. Men med en stor renovering hemma så måste vi vända och vrida på det. Så just nu inväntar jag cateringens priser för att sen funderar på om det priset gör det värt jobbet. Samt att lokalen och dess placering blir en annan.
Ja, det är lite att fundera på.
Ja barnen, som är 5 och 9 år har frågat när vi skall gifta oss, i flera år! Särskilt dottern, så hon är jätteglad när hon nu skall gå först in i kyrkan.