Hej! Kul med så många svar!
Vi tänkte åka till Estland på minisemester före bröllopet, så vi ska handla spriten där. Vi bestämde att det blir bäst så, i och med att vi har tre små barn (äldsta är fyra och yngsta ett), så lär det inte bli nån bröllopsresa. Istället ska jag passa på att gå på behandlingar, fixa naglar och så före bröllopet - och förhoppningsvis få sova lite! :)
Klänningen jag köpte var inte så dyr, jag måttbeställde den, så själva klänningen blev ca 200 euro. Tullen var inte heller så dyr, ca 30 euro, men momsen var över 60,- och det var lite av en chock! Okej, 300 för en brudklänning är ju inte hela världen (den är förresten alldeles underbar och sitter perfekt!), men hade ju inte räknat med så hög räkning i efterhand. Dessutom hittade jag superfina skor för bara 25,- från Brandos, så min outfit är klar!
Vi ska vår fest på en paviljong här i Vasa där verkligen inget ingår.. Eller, jo, dansgolv, tror jag om jag inte minns fel. ;) Men, dukar, bestick, tallrikar och glas får vi hyra från cateringen iaf. Vårt bröllop ska gå i vitt, grönt och lila, så tänkte försöka hitta gröna löpare (eller tapeter läste jag nånstans man kunde ha?), och dekorera med vita och lila blommor och så grönt då förståss i växtform. Ballonger har jag också tänkt på, men då vi ska städa själva kanske det löns att försöka hålla det så simpelt som möjligt. :)
Var beställde du din klänning Kakbakaren?
Förresten, ni andra från trakten, var ska ni beställa bröllopstårtan och blommorna? Några bra tips?