Susann77 skrev 2014-03-21 12:43:48 följande:
Jag beställde också min klänning från JJs House, och var som sagt supernöjd med den!
Kantorn från Solf församling ringde just, så nu fick jag lite "bröllopspirr" i magen igen! ..Skönt med sånt en stund, hemma väntar en unge med vattkoppor, så helgen lär inte bli så festlig! Ja men, han verkade iaf väldigt samarbetsvillig! Jag hade skrivit och frågat om han kunde tänka sig att spela en viss sång som ingångsmarsch tillsammans med vår en kompis, och det gick hur bra som helst! Det kommer att bli så toppen!!
Jag har funderat lite (okej då, ganska mycket!) på blommorna, och skulle så himla gärna vilja ha liljekonvaljer, men vet inte hur mycket såna de finns mer i juli. Tänkte fara in och prata med henne i blombutiken i Solf, för hon verkar ju supertrevlig så där annars! Kanske hon har lite tips att komma med!
Vet nån hur det är med att "skräpa ner" i kyrkan? Jag skulle nämligen vilja att brudnäbbarna gick före oss in i kyrkan och kastade blomblad. Har för mig att det skulle se så himla sött ut med små tjejer hållande i små korgar med blomblad. :) Måste kanske fråga då vi har kontakt med kyrkan.. :)
Har du fått din klänning ännu Kakbakaren? Är du nöjd?
Vad kul att höra att du är så nöjd med din klänning :D Jag har fortfarande inte fått min, det står att den ännu är i Helsingfors och tullen... Men senast på måndag borde den komma tycker jag, så har det tagit 6 arbetsdagar från att de skickade den från Kina. Kom de hem med klänningen till dig? Funderar ifall jag inte är hemma när de kommer vad de gör med den då?
Jag har nu tre nätter i rad drömt bröllopsmardrömmar. De har handlar om vaxdukar på borden med röda och gröna blommönster (inget ont om vaxdukar, men inte på mitt bröllop, tack), en kör som kommer in med svenska studentmössor på sig och solisten är förkyld och har tappat rösten, jag har glömt att åka till frisören och hämta blommorna, klänningen passar inte och vi flyttade datumet från 26 juli till 26 mars så vi hann inte beställa tärnklänningar m.m., nattmaten tar slut och vigselförrättaren och fotografen är försenade. Allt detta och lite till hände alltså i tre olika drömmar och tre olika nätter. Och det är fortfarande 4 månader kvar till bröllopet, hur kommer det inte att bli sedan då om det redan är såhär fast jag inte ens tar något stress nu (åtminstone inte i mitt vakna tillstånd)?