Viktnedgångspepp!
frkmaria skrev 2014-03-10 07:35:57 följande:
Nya tag nu! ;)Puh.
Lyssna på dig själv bara så kommer det gå toppenbra
Pia88 skrev 2014-03-10 08:47:02 följande:
Igår blev en vändpunkt. Disskuterade med sambon om mina viktproblem.. Min motivation och vad som kan ändras. Så idag börjar nya tag.
Kommer inte räkna kalorier, inte skriva upp maten. Kommer följa med vikten och mina mått. Kommer röra på mig regelbundet. Kommer minska på socker och kolhydrater. Kommer öka på grönsakerna och proteinet. Försöker lämna bort bröd. Men kommer ändå unna mig något ibland. För det handlar om en livsstilsförändring. Inte en quick-fix.
Idag visade vågen 71.3 kg. Nu är det neråt som gäller
Håller helt med dig, tror inte heller på quick-fix, utan livsstilsförändring. Och då går det inte lika snabbt ner, men man slipper att det går lika snabbt upp sen iaf
ViktoriaStefan skrev 2014-03-10 08:57:06 följande:
Det är så skönt att kunna ventilera hemma för det är inte lätt att gå ner i vikt och ändra sin livsstil.
Jag pratar ofta med min sambo och han är helt involverad i min viktresa.
Följer du något speciellt program?
Jag har försökt att göra precis som du att dra ner på kolhydrater och äta mer grönsaker och protein samt att röra på mig mer men för mig funkade det inte alls så länge jag inte hade koll på exakt vad det var jag stoppade i mig och hur mycket jag faktiskt motionerade.
Sen jag gick med i Viktväktarna så har jag gått ner 9,6kg.
Det är det enda som fungerar för mig, har provat GI, LCHF osv osv....
Med Viktväktarna får man ju äta allt så länge man håller koll på vad man äter och hur mycket.
Jag är så glad att min vän fick med mig dit, jag blev så imponerad och inspirerad när jag så hur hon minskade i vikt och till slut gick i mål på -20kg och har nu hållt den vikten i ett år.
Jag kör LCHF, men det är mkt för att det verkligen passar mig, jag har alltid varit den som äter (enligt min mamma) "sås med mat", och aldrig varit särskilt förtjust i pasta, potatis etc. Bröd saknar jag någon enstaka gång, men oftast tänker jag knappt på att jag inte "får" äta det.
Sally Bowles skrev 2014-03-10 09:05:11 följande:
Viktoriastefan; Hej! Jag kör också vv. Det är det enda som funkar för mig. Hatar att inte få äta bröd potatis och frukt så såna dieteter slutar alltid i tårar och fler kilon för mig. Delammar min minsta på nio månader så jag vill äta varierat och inte så långt från sån mat vi åt innan och som jag även är uppväxt med. Min våg visade -0,9 kg idag :)
Jag tycker både du och ViktoriaStefan sätter fingret på något som jag tycker är SÅÅÅ viktigt, nämligen vad som passar DIG och att det inte behöver vara samma som passar MIG. Om man trivs med vv och går ner i vikt så är ju det skitbra! Trivs man bättre med GI så kör på det, eller då LCHF. Jag upplever att ett stort problem idag (som LCHF ofta är inblandat i tyvärr) är just att folk är så inställda på att de har hittat DEN ENDA LÖSNINGEN. Alla är vi individer, och då är det inte så konstigt att olika kosthållning passar olika bra för oss tycker jag. Nej, hitta DIN metod och kör på den tycker jag! =D
14juni2014 skrev 2014-03-10 09:29:31 följande:
Idag vägde jag 73.0 kg! Alltså 1,4 kg denna veckan. Vill inget annat än att komma under 70 kg nu! Då ska jag handla in lite nya kläder. Från att ha 17,4 kg att gå ner innan bröllopet så har jag bara 8 kg kvar!!
Yey! Hejja hejja!
Lavin skrev 2014-03-10 14:25:52 följande:
Hej! Jag håller på att tappa också.. Jag pendlar mycket i vikt till och från, men ska försöka hitta en stabil vikt på 65 kilo nu. Jag vägde 70,5 i morse. 5 kilo bort! Problemet är att jag har haft en ätstörning förr i tiden, så jag vill inte riskera att vikt-tänket tar överhanden. Jag måste försöka hitta en bra balans i det hela. Finns de fler med samma "dilemma"?
Hejja hejja! Eftersom du är medveten om det är det ju jättebra, tyvärr ingen erfarenhet av sånt, men hoppas du hittar din livsbalans :)