Viktnedgångspepp!
Och förkylningen som envist hänger kvar i form av stegring och värk i ryggen...
Har inte tid.
Imorgon kommer grävmaskinen tillbaka och börjar fylla i sand i grunden... Vill ju så klart vara med även om jag bara kan se på... men om huvudet är så tungt som det är så vet jag inte hur det ska gå =(
blev visst lite allmänt gnäll nu...
Nu var det länge sen jag svarade i tråden.
Men jag har haft en liten paus, gick inte upp något under tiden men viktminskningen stannade av. Jag väger idag ca 69,5-70,0 kg och det är -10 kg sedan jag började. Men nu är det bara 5 ½ vecka kvar tills bröllopet så jag har börjat komma igång igen!
Behöver gå ned ca 2 kg till för att klänningen ska sitta bra, det borde inte vara omöjligt. Jag har börjat springa nu också och det går jättebra, förbättrar min tid hela tiden!
Men det som känns jobbigt är att även om jag inte kört stenhårt på att äta lite kalorier under min "paus" så har jag ändå legat under vad jag behöver för att hålla vikten... Och nu när jag sprungit, gått och ridit mycket de senaste två veckorna visar det inget på vågen. Visar sig inte ens på måttbandet. Man blir lite less, måste man svälta sig för att gå ned i vikt? Man hör ju ofta att vissa hamnar på en "viktplatå" och att det är svårt att komma ned från den. Hur har ni upplevt det? Hur ska jag göra? Ska jag köra stenhårt med shakes en vecka eller två?
Man tycker ju att man borde gå ned lite grann iaf om man äter ca 1200 kcal/dag och samtidigt motionerar.
Ibland är motivationen inte på topp!
För klänningens skull är det bara ryggfettet som behöver minskas lite grann, annars passar den bra ;)
Jobbigt det där med viktplatåer, men stress brukar ju vara ett väldigt effektivt sätt att stoppa all viktminskning, och om du bara har 5v kvar och vill gå ner mer antar ajg att du är ganska stressad? Shakes är ju en nödlösning, när jag körde shakes (Xtravaganza) och träning gick jag ned 16kg på 6v så...
Men risken är ju att man går upp igen sen.. Men händer det inget annras så är det en nödlösning som sagt...
Hej
minus 1,3 den här veckan, känns gött!
klänningen skall sys om på tisdag, vill egentligen ha gått ner 1,3 till till dess men vi får se. Mindre än två månader till bröllopet nu, spännande!
Spännande!