• Salt

Visa din förlovningsring!

Hej allihopa! 
    Är på jakt efter förlovningsring, och det vore kul att se era!
    Vet att det redan finns en "visa din ring tråd", men tänkte att här kan man visa upp enbart förlovningsringen! 

Vill gärna veta vart ni köpt den, hur ni tänkte kring carat och metall och vad ni fick betala.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Visa din förlovningsring!
  • Maid of honour

Jag vet att min kille ville ha vanligt guld, och jag har alltid sagt att jag ville ha vittguld, och att jag inte behövde ha någon diamant.

Han friade med nedan ring som han köpt på Bukowskis, jag vet bara att den är värderad till 15 000kr, och är från början av 1900-talet. Har antagligen varit en vanlig förlovningsring i vanligt guld, som sedan blivit påbyggd med vittguld och diamanter. Diamanten i mitten är 0.55 carat, och de små är 0.02 carat/st, så ringen är totalt 0.67 carat. Jag är nöjd och förvånad att min kille lyckats ha köpt både en ring till sig och till mig. 

• klonk

Förlovningen var en överraskningen, och ringarna var graverade och klara! Enkla, fina silverringar blev det. Jag tycker väldigt mycket om dem. Frågan är hurdan vigselring vi ska ha?

• salt15
    Aline83 skrev 2014-03-19 17:39:20 följande:

Salt, vilka från 77 diamonds har du tittat på? Kan nästan deras utbud utantill nu :)

Hahaha!! Åh, jag med  
    Den här första är min absoluta favorit. Så himla fin och känns som "jag".

www.77diamonds.com/channel_set_eternity_rings.html

Men den här med prinsess-slipade diamanter är ju också helt lovely!!

www.77diamonds.com/channel_set_eternity_rings.html

Har du spanat in någon speciell? 
  • weddinghelena
    Maid of honour skrev 2014-03-19 18:34:22 följande:

Jag vet att min kille ville ha vanligt guld, och jag har alltid sagt att jag ville ha vittguld, och att jag inte behövde ha någon diamant.

Han friade med nedan ring som han köpt på Bukowskis, jag vet bara att den är värderad till 15 000kr, och är från början av 1900-talet. Har antagligen varit en vanlig förlovningsring i vanligt guld, som sedan blivit påbyggd med vittguld och diamanter. Diamanten i mitten är 0.55 carat, och de små är 0.02 carat/st, så ringen är totalt 0.67 carat. Jag är nöjd och förvånad att min kille lyckats ha köpt både en ring till sig och till mig. 

Fantastisk vacker ring :) 
  • Ami

Sambon friade med denna underbara vitguldsring <3
  • jessi85

Nu är min nya egendesignade förlovningsring klar och jag ÄLSKAR den! Har redan postat bild i andra trådar, spammar lite mer här ;) 

• salt15

Fantastiska ringar!! 
    Tack för att ni visar upp era fina juveler, det är superkul att se alla olika modeller! Väldigt inspirerande. 

• VANBRUUN

Hej,
    Ni som har en enstensring som förlovningsring, hur kommer detta sig? Vi är nyfika då det av tradition i Sverige länge varit så att man har släta ringar men det blir allt vanligare med enstensringar som förlovningsring precis som man exempelvis har i USA, Storbritattanien och på andra platser i världen.

Är det film, kändisar eller kunligheter som inspirerat er att gå denna vägen eller är det era respektive som valt att köpa denna typ av ring när de fria?

Ska bli kul att se svaren! 

www.VANBRUUN.com Vigsel- och förlovningsringar samt Nordens största utbud av diamanter.
  • daniiel

Det närmsta jag har en förlovningsring är detta nedan, en fingerstache ;)

Dessvärre lite (mycket) nött och jag har inte fyllt i den, men ska göra det - någon gång haha. Maken har en likadan, såklart! Ingen av oss är smyckesmänniskor och trivs inte i ringar. Vi har prövat med både förlovnings- och vigselringar, men nää. Så, våra tatueringar som vi skaffade samma månad som vi beställde våra förlovningsringar (som vi använde en gång och sedan sålde/tappade bort), ser vi som något som visar vår samhörighet :) 

Svar på tråden Visa din förlovningsring!