• Salt

Visa din förlovningsring!

Hej allihopa! 
    Är på jakt efter förlovningsring, och det vore kul att se era!
    Vet att det redan finns en "visa din ring tråd", men tänkte att här kan man visa upp enbart förlovningsringen! 

Vill gärna veta vart ni köpt den, hur ni tänkte kring carat och metall och vad ni fick betala.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Visa din förlovningsring!
  • jessi85
    VANBRUUN skrev 2014-04-09 18:13:01 följande:

Hej,

Ni som har en enstensring som förlovningsring, hur kommer detta sig? Vi är nyfika då det av tradition i Sverige länge varit så att man har släta ringar men det blir allt vanligare med enstensringar som förlovningsring precis som man exempelvis har i USA, Storbritattanien och på andra platser i världen.

Är det film, kändisar eller kunligheter som inspirerat er att gå denna vägen eller är det era respektive som valt att köpa denna typ av ring när de fria?

Ska bli kul att se svaren! 

Kort svar: mer bling! :D (jag och fästmannen valde först varsin slät guldring, men sen ångrade jag mig...)
  • Innuendo
    augusti skrev 2014-04-14 18:47:43 följande:

Jag kan ju säga för egen del att jag inte reflekterat över varför.

Jag tycker det är snyggt liksom! Sen tycker jag att kändisar oftast har alldeles för stora stenar så d ser lite tacky ut, men en stor sten som glittrar i en lagom storlek som passar handen är vackert!

Tycker man det är snyggt ska man ju absolut välja det, utan att bry sig om vad en surtant på nätet säger... Som jag sade, jag tycker ofta det är snyggt med enstensringar på andra, själv föredrar jag andra modeller. Jag säger inte att det är fult, bara att jag för egen del hellre har släta ringar, eller kanske ringar med flera mindre stenar.

Hade jag vetat hur snygg en  ring med en sten i mitten och några mindre vid sidorna är "i verkligheten" hade jag kanske valt en sådan som vigselring, nu köpte jag en sådan på Pantbanken och har som "extraring" mellan min förlovnings- och vigselring.

Jag tycker det är tur att vi alla har olika smak, tänk så trist det skulle bli annars.

Håller med dig helt, en lagom stor sten är vackert, har sett många fina här på BT!
    jessi85 skrev 2014-04-14 20:55:15 följande:
    Kort svar: mer bling! :D (jag och fästmannen valde först varsin slät guldring, men sen ångrade jag mig...)
    Jag har funderat mycket över det här med "bling" som så många skriver om. Varför är det så viktigt? Menar absolut inget illa med frågan, jag undrar bara!

Även helgon har ett förflutet, även syndare har en framtid.
  • jessi85

Innuendo, det är inte så viktigt, få materiella ting är väldigt viktiga... men jag tyckte att det var kul att för första gången i mitt liv ha ett diamantsmycke. Jag har aldrig haft lust, tillfälle eller anledning att ha ett sådant smycke förut så när tillfället kom ville jag ha något som jag tyckte var riktigt vackert och glittrigt.

• zero
    VANBRUUN skrev 2014-04-14 16:50:24 följande:

Ett tips kan vara att kolla dessa filmer för att få en bra förståelse för hur stor en diamant upplevs i verkligheten. Värt att ha i åtanke är det inte bara är Caratvikten som avgörs hur stor en diamant upplevs utan även slipningen.

">

0.25 Carat

">

0.50 Carat

">

0.70 Carat 

">

1.00 Carat

Lycka till :)

Jag slänger in denna länken också (i förhållande till ringstorlek) :
    app.box.com/s/fc0zrvh8hdj6q7o1ubh8
  • augusti

Nu har jag kollat både fina rekommenderade klipp och andra och googlat och nu inser jag att diamantia inte erbjuder optimala Slipningar på Princess diamanter, så som jag nu snöat in på efter jag jämfört på Youtube och sett vilken skillnad i bling det blir! Skulle aldrig ha tittat...

VANBRUUN skrev 2014-04-14 16:50:24 följande:

Ett tips kan vara att kolla dessa filmer för att få en bra förståelse för hur stor en diamant upplevs i verkligheten. Värt att ha i åtanke är det inte bara är Caratvikten som avgörs hur stor en diamant upplevs utan även slipningen.

Carat

Carat

Carat 

Carat

Lycka till :)

• jennyal
    Maria466 skrev 2014-03-11 17:39:59 följande:

18K, 4898Kr på Guldfynd. Det var en sån där "wow den där bara måste jag ha"-känsla när jag såg den och mannen protesterade inte Hjärta
    Vad kul, jag och min sambo har likadana! Våra är från Schalins och det är säker era också för Guldfynd säljer deras smycken. Vi köpte våra i en Guldsmedsaffär. Vi bara älskar dom! Enkla men ändå så 'händer' det något
  • Maria466
    jennyal skrev 2014-04-15 12:53:45 följande:
    Vad kul, jag och min sambo har likadana! Våra är från Schalins och det är säker era också för Guldfynd säljer deras smycken. Vi köpte våra i en Guldsmedsaffär. Vi bara älskar dom! Enkla men ändå så 'händer' det något
    Ja det är Schalins ringar :D
    Dom är helt underbara. Längtar bara efter att få bära min vigselring nu också ;)
  • jennyal
    Maria466 skrev 2014-04-15 14:33:44 följande:
    Ja det är Schalins ringar :D
    Dom är helt underbara. Längtar bara efter att få bära min vigselring nu också ;)
    Vad ska du ha för vigselring till? Jag har inte bestämt ännu. Funderar faktiskt på att sätta i några stenar i förlovningsringen, men vi får se vad det blir. Har även sett en fin en stens-ring som överlappar lite som var fin till.
  • Maria466
    jennyal skrev 2014-04-15 19:50:36 följande:
    Vad ska du ha för vigselring till? Jag har inte bestämt ännu. Funderar faktiskt på att sätta i några stenar i förlovningsringen, men vi får se vad det blir. Har även sett en fin en stens-ring som överlappar lite som var fin till.

Köpt på Albrekts Guld :D

Svar på tråden Visa din förlovningsring!