haps skrev 2014-05-16 15:30:51 följande:
"Sömmerskan" är min mamma ;) så vet inte om hon kan fixa den, får se vad hon säger. Kanske inte behövs heller!
Jadu blommorna var visst limmade. Får väl köpa ett annat band att knyta i midjan isåfall då, för blommorna vill jag helt enkelt inte ha kvar! Räcker med alla paljetter, blir för mycket "jox" :)
Hur vet man att underkjolen passar till klänningen då? Eller för den det helt enkelt , om man köper en sån A-linje? Vet du om man kan köpa en sån någonstans i Sverige, inte alltför dyrt...? Känner att jag inte kan beställa mer från Kina, har ett till paket på väg därifrån med bland annat smycken och tygblommor :) Blir så dyrt innan det är klart, om man ska betala tull osv.
Ahaa okej, men som sagt, kika lite på det och se om det behöver fixas öht :)
Misstänkte att det kunde vara så. Men ta bort bandet och känn efter om du vill ha något band alls. Isåfall är det ju enkelt att bara köpa någon meter sidenband i närmsta tygaffär :)
Eftersom klänningen är en A-linje, så passar en A-linje-underkjol till den :) Det brukar gå att köpa i butiker som säljer klänningar, men räkna då med att dom kostar flera, flera hundra mer än från Kina. Du skulle ju kunna kika efter begagnat också. Tex här på BTs köp&sälj, på Blocket och på Facebook. Där finns bland annat en grupp för bara bröllopsrelaterade saker och där går det ju efterlysa en underkjol.