Svartsjuk?
Jag och min m2b har på senaste tiden bråkat en del, och jag vet inte om det bara är för att bröllopet närmar sig eller om vi faktiskt har problem.
Han har en tidigare jobbarkompis som jag haft svårt för ganska länge. Hon flirtade och stötte på alla de manliga kollegorna under tiden de jobbade ihop, fast hon då bodde ihop och var förlovad med en kille.
De messar flitigt, och när de träffats alla från arbetslaget tidigare har jag ibland blivit medbjuden, men inte nu längre. Min m2b har planerat att de ska träffas om några veckor, och frågade om jag kunde hitta på något med mina vänner så jag inte skulle sitta hemma. Jag svarade att jag tänkte ta det lugnt, kanske ta hem någon av tjejkompisarna och bara prata. Men det gick inte, eftersom han hade planerat att de skulle ses hos oss. Och där får jag inte vara med eftersom jag inte ingår i arbetslaget. (Förra arbetslaget. Det är över ett år sedan de slutade jobba ihop.)
Efter att jag frågade om han verkligen menade allvar i att jag ska bli utjagad ur mitt hem för att han ska träffa någon han vet att jag inte tål ändrade han sig och sa att jag inte alls behövde gå hemifrån om jag inte ville.
Sist vi träffade den här före detta kollegan gjorde hon uppenbara närmanden på honom, och även om han inte är intresserad av henne så känns det så fel att han inte bara sätter ner foten och säger att han inte är intresserad. Vi gifter oss om några månader, och då vill jag faktiskt kunna känna att jag är allt som betyder något för honom.
Jag tvivlar inte på att han inte vill vara med mig, utan vet att han älskar mig och verkligen vill gifta sig och dela livet med mig. Han tycker att jag överreagerar och är svartsjuk, så det jag egentligen undrar är om jag faktiskt beter mig normalt eller om han har rätt.