3 rätters eller buffè?
Jag behöver lite hjälp!
Vi har bokat kyrkan men inte festlokalen ännu eftersom vi inte kan bestämma oss (om maten) men vi vill ha den festlokalen.
Vi kommer att gifta oss i en liten mysig träkyrka, och så kommer vi att ha festen efteråt i en fin restaurang, vi kommer att vara 30 gäster ungefär, så ett litet bröllop för bara de närmsta. Men jag är kluven ska vi ha buffè eller 3 rätters (4 rätters, inklusive bröllopstårtan), jag är både för och emot båda alternativen. Om vi tar buffè så funderar vi (jag) på att ha först sittande förrätt och sen buffè och sen sittande efterrätt (eller ska man ha bröllopstårtan istället för efterrätten? Blir de för mycket med först efterrätt och sen tårta?) Eller sittande 3 rätters.
Jag vet att de är vi som bestämmer hur vi vill ha de, men jag kan inte bestämma mig, hur har era uppleveler varit med 3 rätters/buffè? Jag vill att de ska vara ett vackert bröllop men inte för stelt. När de gäller priset så har de ingen betydelse eftersom att buffen och 3 rätters knapps skilde något i pris, 125:- kronor skiljer de i pris.