idaa87 skrev 2016-08-20 21:49:49 följande:
Samma här! Sitter och tittar på bilder, får inspo, tittar på filmklipp, tar skärmdumpar, lägger noteringar i anteckningar med mera. Så kul! :)
Vad duktig du är som tänker göra egna. Vi köper färdiga. Hehe
Det var ett fint frieri. Blev så förvånad. Hade inte alls väntat mig det. Vi hade bestämt att efter alla papper var skrivna och när vi hade fått nycklarna skulle vi åka till huset bara vi två för att öppna dörren. där i hallen får jag den finaste kärleksförklaringen jag någonsin har fått och så säger han. "Nu har vi allt, eller... nästan allt" och går ner på knä och friar med ringar. Gud vad jag grinade. Sa ja typ 100 gånger :)
Åh frisör och make up har varit den största pucken hittills för mig. Jag vill ha en och samma person som gör hår och smink och att den personen kommer hit. Har pratat och mailat med flera salonger men de gör antingen bara hår eller både och men att man får komma till dem.
Sen helt plötsligt kom sambon på att hans avlägsna kusin är frisör och make up artist. Har pratat med henne och hon gör hår och smink på mig och min tärna + att hon kommer hit på bröllopsdagen + att hon o jag träffas innan för att göra provuppsättningar och provsminkning. Såå glad!
Svårast är annars att jag typ vill köpa alla grejer nu, börja provduka typ. Haha. Fast det är elva månader till bröllopet.
Ja, jag heter också Ida. Vad kul! :)
Har du börjat titta på klänning? Eller har du köpt? Eller ska du hyra?
ja men det tror jag dem flesta gör =) kollar på bilder och så =)
jag ville göra egna för att jag vill ha jättemånga och det skulle bli så fruktansvärt dyrt att köpa men skulle jag inte ha så månjga så skulle jag nog köpt istället =) men ska snart börja vika dom för att ha nånting att sysselsätta mig med, väntar bara på att allt papper ska komma.
ja det låter verkligen jätte gulligt hur han friade och jag förstår om du grinade och sa ja om och om igen =)
ååh vad smidigt med en släkting som kan göra sådant =) själv ska jag fixa håret hos nån av frisörerna här i stan (inte bestämt mig än vem jag vill göra hos) och min kusin är make up artist så ska fråga henne om hon vill fixa sminket på mig och tärnan =)
jaa men jag är likadan, vill prova sätta fram allt o se hur allt kommer bli men det är ju länge kvar =)
har börjat titta på olika klänningar mest för att få se lite vilken modell jag vill ha och om det ska vara spets eller utan, axelband eller utan och så =)
det finns inte någon affär som säljer sådant här vart jag bor så jag o sambon + tärnan och hennes sambo ska åka till vintern och bo på hotell en natt och så i en stad en bit härifrån vart dem har en stor bröllops affär.
ska köpa kostym åt sambon och klänning åt mig då =)
hur tänker du med klänning? har du köpt eller ska köpa eller hyra? =)