MalinSofia skrev 2016-10-07 11:38:04 följande:
När ska man börja inkludera toastmaster, tärnor och bestman?
Det finns många listor på vad dom ska/kan göra men när ska man börja prata och inkludera dom i själva planeringen?
Känns så svårt att veta. Just nu är det 8,5 månader kvar och det känns som om jag inte kan prata med dom redan nu?
Och om vad isf?
Mina tärnor är redan inkluderade och vi ska till helgen prova klänningar, gå på spa och prata igenom allt i minsta detalj. Det känns viktigt för mig att de är på samma bana som jag och tänker på samma sorts detaljer.
Toastmadame är en av tärnorna så hon är i högsta grad redan involverad.
Toastmaster är min bror, och då jag känner honom så väl så har jag förstått att han tänker att han tar infon lite längre fram. Så med honom så tänker jag prata igenom detaljerna runt jul när vi ses "face to face", och sedan så får toastmaster och madame med en lista med information när inbjudningskorten går ut, i slutet på januari.
Själv så är jag ett planeringsfreak och om det hade varit jag som var toastmadame eller tärna så hade jag gärna vetat allt tidigt :) Men det beror säkert på hur de är som person. Du kanske kan börja med att visa inspirationsbilder så att de får en övergripande bild av "designen" och upplägget? :)