jbohw skrev 2015-10-14 08:46:00 följande:
@Vickyy. Ja visst blir man glad av ringen? Jag har tidigare sagt att jag känner för att vara förlovad minst ett år innan själva bröllopet- dels för att njuta av att faktiskt vara förlovad och sen för att intre behöva stressa kring allt med bröllopet och låta vissa beslut och tankar ligga och gro lite så att man inte tar för mycket impulsiva beslut som kanske inte känns helt rätt i slutändan.
Jag tyckte ni gjorde en jättebra lösning med att dra till ett annat land och gifta er- och så Maldiverna...vilken lyx.. Men hur funkar det när man gifter sig i utlandet, måste ni gifta er i typ rådhuset när ni kommer hem (för att det ska vara giltigt i även Sverige) eller gäller er vigsel i utlandet även i Sverige då ni är skrivna och bor i Sverige? Jag är så dålig på sånt nämligen men vill så gärna veta! :)
Ja det blir nog en del impulsiva och inte riktigt helt ogenomtänkta beslut o val :) tror jag själv skulle bli en liten bridezilla hehe med all stress.
Yes rådhuset eller Arlanda kan ju vara lite kul sådär, men kanske inte lika fint. Vi funderar på den biten än hur vi ska göra :) men ni har inte kommit så långt till om ni ska ha kyrkbröllop eller annat fint ställe? :)