Sommar 2017, Vi har pratat gäster ett tag nu, vi började på 50, nu är vi uppe i 60.. Men jag vill ha ett relativt litet bröllop för att kunna umgås med gästerna, och få en mer intim känsla. Kanske runt 60, eller 50, jag har en kollega som har en lokal jag är intresserad av, men vet inte hur många som ryms där.. Vi diskuterar vilka vi ska bjuda och så, det är jättesvårt! Ska man bjuda gamla vänner som man inte har så mycket kontakt med nu, men som betytt mycket förut? Ska man bjuda nya kontakter som man vill lära känna mer? Ska man bjuda folk som man tycker mycket om pga. att deras personlighet (för en viss stämning på festen) men som man inte är så nära med annars... Släktingar? +1? osv.. Sen är det säkert några vi bjuder som hjälpt till, florist + man, präst+ fru och liknande. Vi diskuterar fortfarande och varje gång vi pratar om det kommer vi på nya att lägga till i listan, tur att vi inte ska skicka ut save the date än på ett bra tag! (: Hur resonerar ni kring inbjudningslistan och hur stort vill ni ha det?
//Emelie