• Busano

Fler med åldersskillnad?

Finns det fler med ålderskillnader mellan parterna här?? Jag är 21 och min sambo 32. Visserligen spelar ålder ingen roll, men det är ändå kul att höra om det finns flera.

• Svar på tråden Fler med åldersskillnad?
  • _MissJossan_

Bara 15 månader mellan oss ;)

• Hallonsylt

Mellan mina föräldrar skiljer det 10 år, de var 21 resp. 31 när de träffades och de är lyckligt gifta ännu idag 27 år senare. Åldern har ingenting med kärlek att göra. (Även om det nu råkar skilja 2 veckor mellan mig och min sambo ;) )

• Ejla

... och Ejla tar ledningen även i denna tråd. Mellan mig och maken skiljer det 26 år :D

• Ekorren Fagerlund

Ejla:

Då är våra 16 år inget att komma med! Jag är 26 och maken 42.. Som Melizza sa; hittar man sin pusselbit och det skiljer ett antal år så vad göra? Det är bara att satsa hårt ju! :D

Ekorren.

• Gift Anna

11 månader mellan oss,egentligen 1 helt årstal ,men vi brukar säga 11 månader för det låter "finare".

• Fröken Johansson-Johansson

Busano Jag/Vi har samma åldersskillnad som dig/er. Jag är 21 och han är 32 :)

• Icapika

Fröken Johansson-Johansson:
    Jag bytte nick från Busano till Icapika. Vad kul att det är fler med samma ålderskillnad. Överhuvudtaget tycker jag det är kul att man inte är ensam om ålders skillnad. Ibland känns det så :)

Icapika
    Ja ibland så undrar man om man är ensammast i hela världen med att ha en kille som är mer än 10 år äldre med allt vad det innebär. Och när man själv är förhållandevis ung så är det som om folk oftare tänker på att det faktiskt är åldersskillnad. Vilket faktiskt inte alltid är så kul.. :(

• Icapika

Ja, och som man blir bemött när man säger det, ja, men oj vad kul! Det är väl inte så vanligt eller nåt liknande. Såna kommentar skulle man väl inte få om man var ihop med nån jämnårig... Nu brukar jag inte gå runt och trumpetera ut det, men ibland säger man det ju i a f.
    Hur länge har ni varit ihop?

• spaderess

Ejla och jag!!! Jag är 35 och han 61, det blir visst 26 fast jag skrev 25 i en annan tråd nyss... Kul att det finns fler tokmonster är jag!

• johanna simone

Mellan oss är det 18 år. Vilket känns helt OK, men jag håller med tidigare inlägg om att man ju fått en del kommentarer.

Icapika
    Nä om man var tillsammans med en jämnårig så skulle det defenitivt inte vara "ovanligt" och folk skulle inte höja på ögonbrynen när man vänt ryggen till.
    Men å andra sidan så känns det lite som om jag faktiskt skiter i vad andra tycker, för ska jag behöva vara tillsammans med någon som jag inte har ett dugg gemensamt med för att slippa det? Nä, då blundar jag hellre! ;)
    Vi har snart (22 feb) varit tillsammans i 2 år och förlovar oss som sagt på alla hjärtans dag. :D Själv då?

• Icapika

Fröken Johansson-Johansson
    Exakt! Bra sagt. Mina föräldrar sa bara va! och ingen mer diskussion om det. Skönt. Hmm... Vi har varit ihop nu i 20/23 januari i två år. Vi har varit förlovade i lite i mer än 1 år, gifter oss nästa år, bor ihop och har två katter och en bil ihop . Vad häftigt att förlova på alla hjärtans dag. Bor ni ihop?

• Icapika

Exakt! Bra sagt. Mina föräldrar sa bara va! och ingen mer diskussion om det. Skönt. Hmm... Vi har varit ihop nu i 20/23 januari i två år. Vi har varit förlovade i lite i mer än 1 år, gifter oss nästa år, bor ihop och har två katter och en bil ihop . Vad häftigt att förlova på alla hjärtans dag. Bor ni ihop?

Japps papps! Har bott ihop i 2 år den 1 april! (vilket skämt! ;)) Nä jag trodde att mina föräldrar skulle säga något mer än bara " Jaha, okej!" men dom verkar vara hur nöjda som helst med sin svärson! :) Tror dom tycker det är skönt att jag hittat någon mer mogen kille som inte är någon strulpelle som sårar mig i slutänden. :) Måste bara fråga om du är med i någon community? typ lunar eller nåt?

• Icapika

Jodå, jag är med på lunar, ullsa heter jag. Har även både MSN och ICQ. Är du också med på lunar? Jo, jag tror mina föräldrar blev glada för det också, dessutom finns det flera stora ålderskillnader både i min och sambons släkt

• Min-Ah

Hejsan!
    Mellan oss är det 8 år. Jag är 30 och han 38.
    Åldern spelar ju ingen roll så länge man älskar varandra och har en livssyn som matchar.
    Ha det bra!

Icapika
    Japps finns på lunar och jag har redan hunnit vara på din sida och klämt dit ett tass avtryck. B-)
    Har oxå icq och msn.. :)

• Rainred

7 år är det mellan mig och min älskling! vi har varit tillsammans i 3 år och förlovade oss i somras! Åldern har ingen betydelse det som är viktigt är att kemin passar!

Svar på tråden Fler med åldersskillnad?