• ringen

Oklara Cellförändringar

Har fått reda på att jag har oklara cellförändringar...inte alls kul.De tror att det är starka förändringar. Har varit tillbaks och tagit vävnadsprov och ett cellprov till. Så nu väntar jag svar på de proverna. Jag mår så dåligt, jag är så rädd att det är något farligt. Jag har läst de olika inläggen här, det känns genast bättre när man inser att det är fler som har haft det. Men var/är det någon annan som var så rädd. Eller överreagerar jag bara? Vore kul att komma i kontakt med fler som varit/är i samma situation.

Från en som inte mår så bra just nu....

• Svar på tråden Oklara Cellförändringar
  • AnnaZ

santa fe, jag gick bara till vanliga vårdcentralen och min husläkare

• Lady Milton

Oj, vilken fart det blev på tråden efter att jag loggat ut igår :)

Ringen:
    Jag ser att du redan fått svar på de frågorna du ställde till mig.

Angående vilken grad mina cellförändringar var i fick jag aldrig reda på!! Jag blir nästan sur när jag ser att många andra har fått veta det o inte jag, man vill ju veta....
    Med tanke på att jag fick göra denna konisering så antar jag att cellförändringarna inte var av den mildaste sorten.

När du får svar på de senaste proverna kommer läkarna troligtvis ta kontakt med dig och diskutera ev. "operationsmöjligheter". Alternativt så är det inget som behöver åtgärdas alls....
    Jag ska kolla i mina papper vad läkarna skrev om mitt cellprov...kanske att de iallafall skrev ngt om vilken grad de var i.....

• Lady Milton

Jo...måttliga cellförändringar står det i papperen...

• ringen

Lady Milton,

Vad kul att du svarade. Ja jag får väl hoppas på att jag också "bara" har måttliga. Men det är så jobbigt att vänta...Ringde de till dig eller fick du bara ett brev?? Fick du tid snabbt för operation??

Hej då så länge...

• Lady Milton

De skickade ett brev och jag fick tid inom en vecka! Så det var snabba bud...
    Först blev jag rädd att de ville operera så fort, trodde att det var akut...men det berodde nog bara på att de ville ha det gjort innan jul!

Jag kan också berätta att jag mådde jättebra efter operationen...lite. lite blödningar bara.

• Lady Milton

Ringen:
    hur länge har du väntat på svar?

• ringen

Lady Milton:
    Jag har väntat i 1 1/2 vecka ungefär.. tar säkert lika länge till..

• Skånetjej

ringen:

Jag vet inte var du bor någonstans, men här i region Skåne brukar man få vänta ca 5 veckor på svar... Så bli inte rädd om svaret inte kommer än på några veckor.

• Lady Milton

det tog cirka 5 v för mig innan jag fick svaret...Oroa dig inte för mycket bara! Cellförändringar är inte farliga i sig och betyder INTE cancer

• ringen

Lady Milton och Skånetjej,

Tack för ni tar er tid att "lyssna" på mitt ältande... Ja det är bara att vänta och se....

//

Svar på tråden Oklara Cellförändringar