• MarieCaroline

Gravid??? Mkt orolig

Hej,
    jag slutade för några månader sedan med mina p-piller pga att jag inte tålde dem. Sedan dess använder jag och min kille kondom.

Nu börjar jag bli orolig för att jag kan vara gravid. Jag var gravid för sex år sedan (var då bara 16), men det slutade med ett tidigt missfall (vecka 7).Mensen är nu fem dagar sen. Jag mår illa, dock inte bara på morgonen som jag har hört är tecken på graviditet, utan jag mår småilla hela dagarna. I övrigt känner jag mig allmänt trött.

Vad tror ni, är jag gravid, eller är det (vilket jag hoppas) bara det att min kropp inte hittat tillbaka till sig själv efter p-pillren? Vet att jag borde ta ett test men jag orkar inte med det innnan jul.

• Svar på tråden Gravid??? Mkt orolig
  • önskar 2004

040404 - du kan ha mycket nytta av:

www.utbrandhetshjalpen.com/

om du inte redan känner till den sidan.

Jag har även beskrivit min situation när jag var ganska stressad. Jag var också borta från jobbet ett tag, men är tillbaka nu igen.

Förra våren tänkte jag också på detta - hur ska jag ORKA planera ett bröllop också när jag mår som jag mår? Jag fattade inte det då - då hade killen inte friat. Det har han nu och jag hoppas att jag kommer att orka detta. Känns viktigare med mitt bröllop än med jobbet

Önskar 2004

• 040404

Tack Önskar 2004. Jag ska givetvis kolla dina siter. Jag har varit deltidsjukskriven i över ett år nu, så för mig är det värsta över. Trist är det dock att alltid vara så trött

• önskar 2004

040404 - jag var bara borta från jobbet några månader inkl. semester, så det värsta är över för mig också, men jag håller med om att jag är ganska trött nu och känner att jag orkar inte lika mycket som tidigare, eller rättare sagt att jag begränsar mig själv eftersom jag vet att jag blir för trött...
    Önskar 2004

• MarieCaroline

Nu är jag förvirrad. Gjorde gravtest idag (CB). Det första var negativt, men för att vara på den säkra sidan så gjorde jag ett till bara en timma senare och det var positivt. Vad ska detta betyda????? Jag har väldigt ont i magen, ungefär som en korsning mellan mensvärk och vanlig hederlig växtvärk. Mensen är över en vecka sen, men jag hade hoppats på att den skulle komma av sig själv om jag slutade att tänka så mycket på den och bara slappnade av. Vad händer???

• lindull

Hej MarieCaroline!!

Jag tycker att du ringer till närmaste mödravårdcentral i morgonbittti och ber att få komma och göra ett gravtest hos dom.

Den första stickan du använde, blev den tillräckligt "blöt" ? , tycker det låter konstigt att en visar neg och sen en pos på så kort tid..

/Lindull

• MarieCaroline

Jag ska ringa direkt imorgon. Min kille är bortrest i två veckor till och jag är verkligen livrädd. Känner mig fruktansvärt liten just nu.

• lindull

Hej igen!!

Behöver du prata en stund så finns en vilt främmande människa till förfogande här

fam.lindull@swipnet.se

Kram Lindull

• faster

Hur har det gått har du ringt mvc??Hoppas allt löser sej på bästa sätt..

• MarieCaroline

Ringde MVC idag men fick tid först på fredag. Barnmorskan som jag pratade med var inte så förstående när jag frågade om det inte fanns någon möjlighet att få komma tidigare. Hon menade att är jag med barn så är jag och då spelar några dagar hit eller dit inte så stor roll. Det känns väldigt jobbigt att behöva vänta så länge på att få veta hur det verkligen ligger till.

Har valt att inte ta upp det hela med min kille per telefon (han kommer hem först den 14 januari), men samtidigt skulle jag behöva prata med honom om det här ganska snart.

Svar på tråden Gravid??? Mkt orolig