• MarieCaroline

    Gravid??? Mkt orolig

    Hej,
    jag slutade för några månader sedan med mina p-piller pga att jag inte tålde dem. Sedan dess använder jag och min kille kondom.

    Nu börjar jag bli orolig för att jag kan vara gravid. Jag var gravid för sex år sedan (var då bara 16), men det slutade med ett tidigt missfall (vecka 7).Mensen är nu fem dagar sen. Jag mår illa, dock inte bara på morgonen som jag har hört är tecken på graviditet, utan jag mår småilla hela dagarna. I övrigt känner jag mig allmänt trött.

    Vad tror ni, är jag gravid, eller är det (vilket jag hoppas) bara det att min kropp inte hittat tillbaka till sig själv efter p-pillren? Vet att jag borde ta ett test men jag orkar inte med det innnan jul.

  • Svar på tråden Gravid??? Mkt orolig
  • grön brud

    Köp ett test till och gör det på morgonurin. Jag tror det är säkrare.

  • jennyli

    Testen dom har på MVC är gjorda på exakt samma sätt som de du köper på apotek. Om ett test visar positivt, oavsett hur svagt strecket är, är man gravid. Däremot kan det vara falskt negativt.

    Köp ett test till i morgon om du ändå är osäker.

    Det är sant som barnmorskan sa att ett par dagar extra inte spelar någon roll. Oavsett om graviditeten är önskad eller ej. Men det var väldigt klumpigt uttryckt.

  • Meddelande borttaget
  • MarieCaroline

    Var iväg ock skulle köpa ett nytt test på morgonen, men då var alla gravtesten slut på mitt apotek (vad är oddsen för det egentligen).

    Jag känner nog också innerst inne att jag är gravid, men jag har väl inte riktigt velat inse att det är så. Hoppas hela tiden på att mensen ska dyka upp, men den lyser med sin frånvaro. Vet inte alls vad jag ska ta mig till riktigt. Det här var verkligen inte planerat

  • 040404

    Kissa i mrogon bitti och sätt provet i kylen. Sen har du iaf ett par timmar på dig att hitta ett test.

    Kanske är läge att prata med din partner? Mycket löser sig när man bara talar med den det berör. Synd att gå och oroa sig i onödan

  • faster

    Min blivande tärna är här på besök nu...misstänker att hon är gravid...gick in nu ikväll o kissade ..tog ine ens 3 min så fick hon svar....POSITIVT!!!!
    O d är överlyckliga för det..

  • grön brud

    MarieCaroline, har du om pojkvännen pratat om hur han ställer sej till barn? Han kanske blir överlycklig eller i alla fall kan tänka sej att bli pappa nu. Jag tycker att du skal ringa till honom. Du måste dela detta med honom även om det blir per telefon. Du kanske oroar dej i onödan.

    Ha det bra och Gott Nytt År på dej!

  • Nyfiken gul , nu fru

    Måste också hålla med Grön brud här..

    Om du inte säger något till killen så kanske han tror att du försöker "lura" till dig ett barn...det är aldrig populärt.

    Det är HANS barn också, glöm inte det!!

    Har ni inte pratat om hur ni gör med barn så är det hög tid för det NU.
    Du har inte många veckor på dig innan du måste ha bestämt dig för hur du ska göra och då är det försent att ångra sig...

    Om han kommer hem den 14:e är det snudd på försent för en abort om det är så du tänker...Och ytterligare någon vecka tar det innan du får läkartid för samtal om abort...

    Ring honom NU::::!!!

  • Maica

    Håller med föregående två... Berätta för honom. Det är ju hans "problem " också! Han kommer säkert att behöva tänka både själv och tillsammans med dig om ni nu inte skulle veta vad ni vill. Ju längre tid han hinner fundera desto bättre!
    Det finns inget som skyddar dig ifrån oron och det finns ingen anledning att hålla honom utanför.

  • grön brud

    MarieCaroline: Hur gick det idag? Skriv gärna och berätta om du orkar:

  • drömmande sambo

    *tänker på dig och undrar hur det gått* Hoppas allt löser sig till det bästa för er!

  • faster

    Kan inte sluta undra hur det gått för dej!!Hoppas på det bästa för dej!!Skriv gärna o berätta om du orkar..

  • Nadezhda

    Du är lätt gravid tjejen! Det är väldigt vanligt att man mår illa hela dagarna... Inte bara på mornarna....

  • MarieCaroline

    Hej igen trådstarterska här,
    jag fick tillslut en ny tid hos BM, och jag skulle höra av mig till henne innan denna tid om någonting förändrades. Två dagar innan jag skulle dit så kom mensen tillbaka. Det var mitt i natten som jag vaknade av en huggande smärta och då hade jag fått en riktig störtblödning.

    Blödningen var inte som vanlig mens utan mycket kraftig under bara ett dygn. Nu en vecka senare håller den fortfarande i sig men dock mer som en brun flytning.

    Ringde BM och hon sa att jag nu inte behövde oroa mig eftersom jag helt klart inte är gravid då jag fått min mens. Att jag har så ont förklarade hon med att det kan bli så när all spänning släpper.

    En annan sak som jag tycker är konstigt är att det kommer en mjölkliknande vätska ur brösten om jag klämmer på dem. Pratade med BM om det och hon tyckte inte att det var något som jag behövde kolla upp utan att det skulle gå över av sig själv.

    Känner mig ganska förvirrad över vad det är som händer med min kropp egentligen. Jag hann prata med min kille om det innan mensen dök upp och han var precis så underbar som jag hade hoppats. Vi hade bestämt oss för att även om det inte var planerat så skulle vi behålla barnet. Nu känner jag mig lätt fånig när det inte var något. Konstigt att man kan ta så fel för innerst inne var jag övertygad om att jag verkligen var med barn. Det kändes verkligen så.

    Tack för allt stöd. Tänk att det finns så många underbara människor så engagerar sig så i någon som de inte känner. Ni har verkligen hjälpt mig!

  • grön brud

    Jag har undrat så hur det gått för dig.

    Jag är rätt så säker på att du haft ett missfall. Om inte flytningarna slutar måste du kontakta läkare för kontroll.

    Det var ju jätteskönt att din kille inte tog avstånd från detta som du befarat.

    Ta väl hand om er.

    Kram Ingrid

  • Äntligen....

    Tror också att du fått missfall. Helt övertygad!

    Fick det själv första gången jag var gravid. Jag var då i vecka 7.
    Hade gått ca en vecka över tiden och vi ville verkligen ha barn så jag gjorde ett gravtest på fredagen. Det var positivt och då kan det ALDRIG visa fel. Ringde BM på måndagen och började blöda på onsdagen efter. Var som en kraftig mens! Blödde rejält och det gjorde ont. Men hade jag inte gjort grav-testet hade jag aldrig vetat att jag var med barn. Fick göra ett till när jag kom till sjukhuset. Även det var positivt. Eftersom jag redan visste att jag var med barn tyckte de att jag skulle komma in men de gjorde inget mer än ett ultraljud för att se att allt kommit ut.

    Därför tror jag att även du råkat ut för detta. Dels för att ditt gravtest visade positivt en gång, dels för att du blödde så kraftigt och hade ont. Och till sist för att du har "mjölk" i brösten.

    När började du blöda? Graviditetshormonerna sitter kvar i kroppen några dagar så du kanske kan göra ett nytt gravtest. Visar det positivt tycker jag att du ska kontakta BM eller sjukhuset för att kolla att inget är kvar.
    Var i alla fall uppmärksam på om du får mer ont i magen, annars kan du få en värre störtblödning!

    Sköt om dig!! Hoppas allt går bra för dig!

  • ninonica

    Håller med ovanstående. Du var gravid. Det är vanligt att en graviditet slutar i missfall så tidigt att man aldrig visste att man var gravid. Hade du inte testat dig så kunde du ju ha trott att mensen bara var lite sen, men eftersom du faktiskt hade fått ett positivt gravtest så vet du ju att du var gravid. Kan förstå att det känns lite konstigt nu, när du hade hunnit vänja dig vid tanken att det kanske var ett barn på väg.

    Det positiva är väl att ni nu vet hur ni ställer er om du blir gravid igen.

Svar på tråden Gravid??? Mkt orolig