• mxbruden

    hur tänker killar/karlar? Hjälp mig förstå, tack!

    Hej,
    har ett litet "privat" ärende!
    Funderar vad min sambo håller på med egentligen. VAd tycker ni om det här?
    Vi har inte sex så himla ofta (ca 3 ggr/månad). Min sambo är inte kramig. De gångerna han kramas så vill han mer...
    Min sambo blir ofta sugen på morgonen. Vi kliver upp vid 6 och jag har helt enlelt ingen lust då! Jag måste ju upp och duscha, gå ut med hunden, få upp min sambos son och skicka iväg honom till skolan och själv åka till jobbet (jag börjar 8.00) Min sambo däremot börjar 7.00 och klär bara på sig och åker iväg... Det börjar med att han kramas på morgonen.. ( han kramas nästan aldrig utan ha "baktankar" När jag kliver upp så blir han sur och det hela slutar med att han
    o n a n e r a r själv i sängen medans jag fixar runt på morgonen. Det känns hemskt!! Jag kan inte riktigt förklara varför men det är så...förnedrande på något sätt...

  • Svar på tråden hur tänker killar/karlar? Hjälp mig förstå, tack!
  • Meddelande borttaget
  • Kräftan

    Förstår att du känner dig förnedrad! Tycker INTE att du ska behöva stå ut med den här behandlingen från din sambo - KRÄV FÖRÄNDRING! Visst, det är OK att o n a n e r a men inte på det sättet han gör!
    Har du pratat med honom om att du inte har lust på morgonen? Kanske ni kan kompromissa & göra det på morgonen på helgen?

    Fast ärligt talat så undrar jag vad han är för en typ egentligen, känns inte som om han har respekt för dig!

  • mxbruden

    Kräftan:

    Min trådstart kanske blev lite svammlig, men i alla fall...

    Man vet ju inte vad andra har för sig i sovrummen liksom :)
    Om det är "normalt" eller inte.

  • skorpionen

    Håller med kräftan och tycker inte han verkar trevlig precis.
    Han måste väl dessutom kunna kramas o gosa lite utan att det måste leda till sex!!

  • Kräftan

    Normalt? Om du känner dig förnedrad & tycker att det är hemskt så kan det omöjligen vara normalt. Min kille skulle få en fet smäll om han blev sur för att jag inte ville.

    Däremot tycker jag att det är helt OK om han vill fixa det själv ifall jag är trött el. inte har lust eller faktiskt bara vill greja med sig själv.

  • mxbruden

    Det värsta är att han måste tala om det när han kliver upp!
    "jaha, nu har jag lättat på trycket."
    Han skulle väl kunna låta bli det!!!

  • bimbim

    Förstår att detta inte är hela bilden men det låter som om han har dig för markservice och sin egen sexuella tillfredställelse.
    Vad ger han dig?
    Vilken "näring" tillför han ert förhållande?
    Om det ska funka i längden, känslomässigt inte bara praktiskt, så måste ju båda tillföra något som när kärleken.
    Hoppas att du kan prata med honom om detta för det tror jag att du måste om du ska må bättre.
    Lycka till!

  • mxbruden

    bimbim:
    jo, det är ju faktiskt jag som står för all markservice.
    Det är jag som "håller i trådarna" här hemma. Det har blivit lite värre på sista tiden. Han tar mig kanske för givet?

  • mxbruden

    Eller så är det att jag tänker efter på allt han gör och säger och beter sig. Vi ska nämligen gifta oss i sommar och nu håller jag lite extra koll på honom om han är rätt för mig. Är lite nojjig.

  • odin

    What a guy! Håller med Kräftan - kräv förändring! Kan inte ens föreställa mig hur det känns.

    Varför går HAN aldrig ut med hunden eller hjälper sin egen son upp istället för att ligga och r*nka?! Det låter inte sunt, försök att göra nåt åt saken. Säg åt honom att lägga av en gång för alla.
    Svårt kanske men försök.

Svar på tråden hur tänker killar/karlar? Hjälp mig förstå, tack!