• Galenpanna

Ska man berätta hur många man haft?

En undran, vet ni hur många sexpartners er kille/tjej har haft? Hur kom det upp, frågade ni eller berättades det?
    Själv är jag långt ifrån oerfaren och skäms iofs inte för mina bravader & erfarenheter men min kille är lite av det "prydare" slaget och jag vet inte vart jag ska placera honom. Om det är för att han haft så många att han ej vill diskutera det med rädsla för att jag skall dra ELLER om det är för att han inte alls haft särskilt många med tanke på sin ålder och tycker det är pinsamt.

Vet inte om jag vill veta..jag både vill och inte vill. Det borde ju kvitta, han vet hur man för sig i sängen och jag har inget att sakna. Givetvis har han ju haft några tjejer( fasta förhållanden) men lösnummer får han ha för sig själv, tror jag...

Hur gör ni? Vill ni veta eller ej. Och berättar ni sanningen, hela sanningen även om ni varit med många?

Tacksam för svar
    Rådvill...

• Svar på tråden Ska man berätta hur många man haft?
  • Dea

Jag bryr mig inte om sånt. Jag tycker det är så krasst och oromantiskt att reducera alla sexuella relationer man haft till en siffra på en lista. Så jag vägrar räkna efter.

• Kräftan

Vi har pratat lite löst om det, men varken jag el. han är intresserade av att sätta igång & räkna för att få fram ett antal. Det är helt oviktigt!

• Ejnie

Som sagt, VARFÖR är det intressant?

Som en av dem i Fyra bröllop och en begravning:
    "Less than ... and more than Princess Di"

• Galenpanna

Jag säger inte att det är intressant, till viss del är jag nyfiken men i andra änden inte.
    Han vill inte veta mitt "antal" och jag vill nog inte veta hans.
    I tidigare förhållande har jag varit med om att det diskuterats, ja dvs antalet sexpartners. Lite för att "mäta" sig med varandra. Och som en koll, "ja ok du har varit med hundra, vad är det som säger att jag ska bli nr 101 och den sista.."
    eller för att tja, jag vet inte..men visst intresse finns det visst för tidigare partners vare sig man vill erkänna det öppet eller ej.

Kram

• Sibella

"Less than Madonna and more than Princess Di. I hope." Och det stämmer på mig med.

Jag tycker inte att det är intressant att diskutera siffror sådär. Jag bryr mig faktiskt inte om hur många min sambo varit med, och jag antar att han inte bryr sig om min "siffra" heller.

• Luka

De där e både och tycker ja. Ja har inte berättat för min karl hur många ja har vart me. Han vet att de e många men han har aldrig brytt sig heller.

Sen tror ja att många av oss tjejer vill veta hur många partnern har vart me fast vi vill de inte ändå. För får vi ett svar som vi inte ville höra så blir de katastrof. Ja va extrem förut (innan den ja har nu) å ville veta precis allt tom detaljer. Men de fick man ju ångra sen å mådde skitdåligt. Med den ja har nu så visst har vi pratat lite om dåtid å ja vet hur många han har vart me å tack å lov så e de inte många så för mig blev de ju bra. Men skulle han ha vart me 50 st så skulle ja må dåligt om ja visste.

Men den tror ja att de e viktigt att man får bekräftelse även i sängen för att man ska slippa tänka på hans tidigare liv. Såklart vill man ju helst att han ska haft "kassa" bruadar förut å så klart vill man ju veta att man e bäst. Sen vill ja gärna höra om vi gör nåt att de va första gången för han så man liksom känner sig lite speciell. Men de e kanske bara ja som tycker så. Men me bekräftelse av sin partner så spealr de väl egentligen ingen roll va man gjort innan man träffade sin nuvarande.

Så kan du inte ta hur många han vart me så tycker ja inte att du ska fråga. De kan bli jobbigt då. Men om du e sån som inte bryr dig om dåtid så kan du ju ta svaret även om de många.

Kram

• Lill Anna  8/7-04

Jag vet hur många han varit med, och jag ville veta (jag är väl lite pryd av mig). Vi hade diskusioner om detta innan vi blev tillsammans. Vi diskuterade sexuella erfarenheter, syn på sexuallitet, gamla förhållanden osv. Vi har alltid kört med öppna kort då det gäller ALLT.

• KUS

Nej nej nej! Vill inte veta och vill inte få frågan! Inte för att jag inte skulle svara, men jag tycker det är Helt orelevant.

• MeLyAnA

Jag tycker att det känns bäst att veta för då slipper man undra och spekulera i det.
    Vi ängnade en hel kväll åt att lägga alla korten på bordet så att vi slapp gå och fundera. Och gud vad jag mådde bra dagen efter. Men det är väl olika från person till person...

• mrs taylor

JA! Jag ville veta hur många partners han hade haft innan mig och det vill ha också.

Det är inget någon av oss går och tänker på direkt, vi har knappt pratat om det på flera år men precis i början kändes det viktigt att "rensa luften".

Svar på tråden Ska man berätta hur många man haft?