• Galenpanna

Ska man berätta hur många man haft?

En undran, vet ni hur många sexpartners er kille/tjej har haft? Hur kom det upp, frågade ni eller berättades det?
    Själv är jag långt ifrån oerfaren och skäms iofs inte för mina bravader & erfarenheter men min kille är lite av det "prydare" slaget och jag vet inte vart jag ska placera honom. Om det är för att han haft så många att han ej vill diskutera det med rädsla för att jag skall dra ELLER om det är för att han inte alls haft särskilt många med tanke på sin ålder och tycker det är pinsamt.

Vet inte om jag vill veta..jag både vill och inte vill. Det borde ju kvitta, han vet hur man för sig i sängen och jag har inget att sakna. Givetvis har han ju haft några tjejer( fasta förhållanden) men lösnummer får han ha för sig själv, tror jag...

Hur gör ni? Vill ni veta eller ej. Och berättar ni sanningen, hela sanningen även om ni varit med många?

Tacksam för svar
    Rådvill...

• Svar på tråden Ska man berätta hur många man haft?
  • KUS

Bra tjejer! Bara inte svaret leder fler frågor och fler och fler och man till slut vet mer intima detaljer om sin partner än vad som är sunt. Man måste också få ha ett eget förflutet.

• AstaC

Jag har absolut ingen aning om hur många partners min sambo haft eller inte haft. Är inte heller intresserad. Han vet inte heller hur många jag haft. Han är troligen inte heller intresserad. Frågan har överhuvudtaget aldrig kommit upp. Ingen av oss är den svartsjuka typen heller - vet inte om det kan ha med ointresset att göra. Vi är väldigt öppna i vårt förhållande så hade någon av oss undrat hade frågan kommit upp.

• CyberPet

Vi var rätt överrens om att vi inte skulle nämna några siffror när vi blev ihop. Troligen har jag haft fler än honom, men det spelar ingen roll. Jag är den jag är på grund av vad jag gått igenom och det är den jag är som han älskar.

Petra

• pumpa

JAg läste för många år sedan i tidningen MAD:
    Jag citerar:
    "Som kille blir man glad över sin tjej om hon visar sig vara otroligt bra i sängen.

Som kille vill man inte veta VAR hon blev så bra i sängen...."

men det är ju samma för båda jag menar 2 eller 22 tidigare partners; inte bryr jag mig. Men för den som har drag av svartsjuka antar jag att det inte är lka lätt att tackla detta...

• Maica

Jag berättar inte och vill inte veta.

Vad spelar det för roll?

Visst är det frestande att ta reda på men jag vill egentligen inte veta.

Inte pga antalet men på grund av att då ska det börja funderas "hmm...jag vet den, den och den...men vilka kan de andra vara?" och sen är man ännu mer inne på sånt man mår bäst av att inte fundra på en sekund av sitt liv.

• Mrs Brady 2 B

Vi har alltid kunnat prata om allt och eftersom så har vi pratat om det föflutna sexlivet med. Min blivande har verkligen varit vild ...om man nu kan säga så...men det spelar ingen roll för mig hur många han har varit med eller inte...det viktigaste är ju att han är med mig nu och att han vill stanna hos MIG.

Jag tycker att det är viktigt i ett förhållande att man kan prata och diskutera om ALLT!! Varför skkulle man vilja hemlighålla något från den människa man ska spendera resten av sitt liv med??Det har jag aldrig förstått.

• AstaC

Mrs Brady
    det behöver väl inte handla om att hemlighålla. I mitt fall kan jag säga att jag är inte intresserad. Inte intresserad och bryr mig inte. Jag vet inte heller vilka lag min sambo spelade med i innan vi blev tillsammans. Och tycker det är ungefär lika intressant. Vi är också väldigt öppna och kan prata om allt, men just det här ämnet har uppenbarligen inte intresserat någon av oss.

• Ebbalala

Jag vet och han vet och det är inte så mycket mer att säga om det. Vi älskar ju varandra!!

Jag ville mera veta för att ska vi leva resten av våra liv så känns det bra att inte bara gamla kompisar och föräldrar känner till hans förlutna utan även jag.

• Karamella

Antalet är ju fullständigt oviktigt men jag kan förstå funderingarna...Vi har aldrig diskuterat detta och jag tror inte min blivande är ett dugg intresserad av frågan, isåfall hade vi haft den uppe för länge sedan. Man pratar ju om annat i livet och med den bakgrunden kan jag kanske gissa att han haft 10? Vill inte att han ska veta att jag haft 35. Däremot har han berättat att han exfru haft 1 - honom. Undrar varför det var viktigt att berätta kom jag på nu!?!?

• Mrs Brady 2 B

AstaC
    det är tur att i alla är olika!! ;0)

• Dea

De som varit viktiga för hur man blev dyker väl upp i konversationen ändå...

Första riktiga flick-/pojkvännen, eller om det varit nån man bott tillsammans med, eller senaste, det kan ju ha påverkat en, och det kan ju dyka upp naturligt i samtalet.

Men exakt vilka och hur många och när, det är jag mycket MINDRE intresserad av än vilka lag han spelat i.

• CyberPet

Detta fick mig att komma och tänka på en kompis till mig vars make var rätt erfaren i sänghalmen. Hon tyckte att de skulle prova älska på något mer ovanligt ställe och så att säga göra det till "sin grej". Problemet var bara att alla ovanliga ställen hade han redan provat, så hon var lite nere över det faktum att de inte kunde komma på något ovanligt att prova som inte innebar riktigt extrema saker som att hänga i kristallkronan. :D

Såna problem har inte maken och jag i alla fall, så vi har fortfarande några outforskade ställen att prova under vår framtid tillsammans.

Petra

• Jennifer E

Vi vet båda två och det är helt lugnt. Trots att jag har haft drygt dubbelt så många som han...

Skulle nog kanske kännas lite konstigt att inte veta?!

Svar på tråden Ska man berätta hur många man haft?