• Galenpanna

Ska man berätta hur många man haft?

En undran, vet ni hur många sexpartners er kille/tjej har haft? Hur kom det upp, frågade ni eller berättades det?
    Själv är jag långt ifrån oerfaren och skäms iofs inte för mina bravader & erfarenheter men min kille är lite av det "prydare" slaget och jag vet inte vart jag ska placera honom. Om det är för att han haft så många att han ej vill diskutera det med rädsla för att jag skall dra ELLER om det är för att han inte alls haft särskilt många med tanke på sin ålder och tycker det är pinsamt.

Vet inte om jag vill veta..jag både vill och inte vill. Det borde ju kvitta, han vet hur man för sig i sängen och jag har inget att sakna. Givetvis har han ju haft några tjejer( fasta förhållanden) men lösnummer får han ha för sig själv, tror jag...

Hur gör ni? Vill ni veta eller ej. Och berättar ni sanningen, hela sanningen även om ni varit med många?

Tacksam för svar
    Rådvill...

• Svar på tråden Ska man berätta hur många man haft?
  • Pingstbruden1

Det beror nog lite på från person till person hur man gör. Själv tycker jag det är skönt att veta hur många han har varit med och hur länge.
    Det är egentligen oväsentligt men jag vill veta.
    Det kan ju komma som ett knivhugg om man inte vet något...

• Linnea G.

Det är bra om man är öppen om sitt tidigare liv och erfarenheter både sexoch annat. Sen tror inte jag att det vinner på om man gör en statistik redovisning med betygsättning av sitt tidigare sexliv och sex partners. Jag tycker det är bra att man pratar med sin partner om hur man vill ha det tillsammans och vad jag och min partner tycker är skönt i samlivet. Det gäller faktiskt allt i relationen, dvs inte bara sex.

• Paulina

Något som jag tyckte var relevant var om han haft många sexpartners utan att ha varit tillsammans med dem dvs one-night-stands. Och inte ens den frågan kunde jag ställa direkt utan fick veta svaret på ett smidigare sätt.

Det var relevant för mig för att ha koll på "vad han är för typ" innan jag lärt mig känna honom.

• ChristiansBrud

jag tycker att huvudsaken är att man är med den personen man älskar, jag tycker att det är orelevant att berätta och få veta.

• KUS

Måste fråga er som vill veta:
    Vilket svar vill ni ha? Är tre bra? 30?

Jag vill inte höra att han varit med en innan, inte heller att han varit med 50.
    Jag känner till de förhållanden han haft och han känner till mina. De personer man kan stöta på på stan etc.
    Men en semesterflirt här och en semesterflirt där etc spelar ingen roll nu!
    Är man orolig att han/hon kan ha nån
    k-önssjukdom kan man ju tillsammans gå och testa sig.

• mrs taylor

KUS,

Jag var inte ute efter något speciellt svar, inget hade varit rätt eller fel. Min sambo har haft väldigt många fler sexpartners än vad jag har haft fast han har mest haft one nigts stands och jag har haft länge förhållanden.

• julia*

Min sambo hade fått uppfattningen om att jag var ganska vild innan vi träffades. Då berättade jag hur många jag varit med (för att lugna honom) och han berättade sitt antal för mig. Vi hade varit med nästan lika många och det känns helt ok att veta det.

• Smulu

Min sambo hade haft en tjej innen mig, ett one night stand.
    Själv har jag haft några fler men han är den förste killen jag fått orgasm tillsammans med.

• MeLyAnA

KUS:

Man frågar för att man vill sluta spekulera (vi svartsjuka gör det ;)) HAde det varit 100 hade jag kanske blivit knäckt. Ok, för 30 också...men jag visste ju ungefär vad det handlade om innan vi pratade ut om det.

• BettyBoop

Jag ville veta och det ville han med. Inte för att det spelade någon roll men vi har pratat om det (nyfiken i en strut liksom :))

Svar på tråden Ska man berätta hur många man haft?