• Smultronet

    Hur tänker dem?!

    Jag vill veta hur män tänker. Det här är helt sjukt.
    För en timme sedan ringer mobilen. Privat nummer står det. Jag svarar och det är min förste kille som tog min oskuld när jag var 21 år som ringer! Vi har inte talats vid på tre år. Det var en kort relation. Han sade att han ringde för att höra hur det är med mig och hur det går med kärlekslivet och så. Jag frågade om han har flickvän och han svarade ja. Jag sade att jag har lite bråttom och är på jobbet så jag hinner inte tala mer. Jag fick hjärtklappning. Tänk, på tre år har vi inte träffats/pratat. Men jag undrar, varför ringde han mig då han har flickvän/sambo? Det verkar så konstigt.Varför bryr han sig om mig hur jag mår?

  • Svar på tråden Hur tänker dem?!
  • Lachique

    Mitt ex sade att han ringer mig i veckan och om jag inte vill träffa honom så vill han gärna tala i telefonen iallafall. Han var en kille som jag var stormförtjust i och han var mkt snäll. Jag har sparat en underbar ljusstake i form av ett hjärta med en diamant i som jag fick av honom.
    Men ändå var/är han en kille som inte riktigt visar sina känslor så bra tycker jag. Vet ej om jag bör träffa honom. Jag har ju min stolthet och har lust att säga en massa argument till varför jag inte bör träffa honom. Samtidigt kanske detta är sista chansen jag får att träffa honom.
    Jag vet, det låter som om jag låter det ske på hans villkor och det vill jag inte..

  • Ellte

    Dina senaste inlägg låter något förvirrade och växlar väldigt. Jag föreslår att du verkligen funderar igenom vad du vill innan du talar med honom igen...och sedan står fast vid det. Alltså...svara inte på hans samtal förrän du är säker på var du står och vad du ska svara!

  • Lachique

    Jag vet för han river upp det som jag en gång i tiden försökte läka...mitt hjärta..

  • Lachique

    Han har inte ringt än iallafall men sade i fredags då han ringde att han skulle höra av sig nu i veckan om det går bra.
    Saken är den att jag inte vet vad jag ska säga. jag vet inte om jag vill träffa honom. Han är en mkt bra och rejäl kille men det kommer kännas så nervöst och konstigt..

  • mrs.

    Låter nästan som du väntar på hans samtal, och snart sitter du och gråter igen för att han förstör dig (ditt hjärta) ännu en gång.
    Han har tjej, och varför ska han då träffa dig?
    Jag tror för din egen del skulle du be honom dra, dit han kom ifrån.
    Men om du vill får du ju träffa honom, men bedrar han sen sin tjej med dig, vad säger att han inte gör dessamma mot dig ???

    Var rädd om dig.
    Jag vet vad du går igenom, men jag byte telefon nr. och bad honom sluta.

    Och jag mådde bättre efter det.
    Och idag har jag snart varit gift i 2år, och är lyckligare än någonsin :)

  • Lachique

    Tack mrs. för ditt kloka svar.
    Jag tänker bara tillbaka då han gav mig fina julklappar och så och så var han faktiskt rejäl och snäll men det bästa är nog ändå att "förtränga" och glömma honom så jag kan inte vara kompis med honom ens.
    Det är ju det som han vill sade han. Vara kompis,bekant. Men vad skulle det vara bra för...

  • Lachique

    Smart, dock vet jag inte vem hon är..

  • Ellte

    Hur tänker du?! Om din tanke om att vara kompis är "vad skulle det vara bra för..." så ska du definitivt SÄGA till honom om han ringer igen att inte höra av sig mer. Du är ute efter att starta upp ett förhållande igen och han har tjej så GLÖM honom om du inte är typen som vill stjäla nåns karl!

  • Lachique

    Ellte, jag förstår ditt resonemang och jag har bestämt mig för att lägga locket på helt, dvs. be honom dra åt skogen.

  • Electric Lady

    Ellte, det går inte att stjäla andras partners. De kommer frivilligt.

  • Ellte

    EL: Hmm..jo såklart. Fast att locka någon som är i ett förhållande att lämna det är både omoraliskt och elakt...

  • Ellte

    ...och dessutom, om det är en bra kille, en helt onödig ansträngning ;)

  • Electric Lady

    Ellte: Vadå, tänk om man är i ett förhållande och då träffar mannen eller kvinnan i sitt liv, är det hemskt att sticka och vara med den då?

    20th century fox: Ingen i världen kan få någon att lämna sin partner om han eller hon inte vill det själv.

  • Pam

    Hur män tänker?
    Han kom väl att se eller tänka på något som påminde honom om dig, kom på att det var länge sedan ni hördes av och slår en signal. Är det så konstigt? Eftersom han utan omsvep erkände att han hade flickvän så kan du nog känna dig rätt lugn för att han inte vill återuppta ert förhållande (om det inte är det DU vill). Han kanske inte kan föreställa sig att det fortfarande svider tre år i efterhand.

    Jag vet iofs inte hur män tänker, bara hur jag själv tänker, men att ett ex ringer för att höra hur det står till behöver inte vara mer än just det...

  • Ellte

    EL :D Men... Uttrycker jag mig så dåligt? Jag tyckte precis att jag skrev att det är fel att locka iväg nån som är i ett förhållande! Självklart kan det hända att förhållanden spricker men att träffa någon för att gå in för att spräcka ett förhållande är i min värld helt förkastligt. I fallet ovan vill han vara vän och hon tycker inte det är nån vits med att umgås med honom som vän - alltså, umgås inte med honom för han är upptagen!

  • Electric Lady

    Om man träffar någon som är ihop med någon och man blir kär, är det väl f*n så mycket vettigare att gå in för att spräcka förhållandet än alternativet - att vara otrogen.

    Träffar man drömprinsen lockar man självklart till sig honom annars är man väl ett j*vla offer.

  • Ellte

    Jag är hellre ett jävla offer än nån som medvetet försöker förföra nån annans partner!

  • Ellte

    ....förutsatt att det är den allmäna definitionen av jävla offer då ;)

Svar på tråden Hur tänker dem?!