• shalimar

    BT-träff i Sthlm den 7 juni!

    Alla är välkomna, gifta som ogifta, unga som gamla brudar... vi ska bara bestämma tid och plats! Café någonstans eller Sturehof på kvällen för en öl, vilket som går lika bra för mig!

  • Svar på tråden BT-träff i Sthlm den 7 juni!
  • KKB

    Man skulle kunna ha en träff där man tipsar om smink och provar olika läppstifter, eller går en sminkkurs? Eller en arbetsträff där man hjälper varandra t.ex. vika och sätta ihop vigselprogram?

    En idé bara

  • skratt-maja

    tips om smink låter hur bra som helst, som jag svarade i en anna tråd så är det inte mitt starka område och jag funderar hur man ska göra på bröllopsdagen,ska man träna en massa innan och ändå oroa sig om det kommer att bli bra eller ska man lägga de hundralappar de tkostar att bli sminkad, för mig som inte har så stort förråd av smink tror jag att det kommer att gå på ett ut eftersom jag måste investera i en del saker som jag inte har om jag ska ha en make som ska sitta en hel dag...(å andra sidan har jag produkterna kvar efter bröllopet och kan gör amig fin senare)

  • shalimar

    Skratt-maja, om du vill så skulle jag kunna provsminka dig, blir du nöjd så kan jag antingen göra om det på den stora dagen, eller visa och berätta hur jag gör. Jag blir ofta tillfrågad om att sminka folk, när vi ska ut eller vara extra fina osv. Jag har mycket smink... alla kulörer... Själv tänker jag inte låta något proffs brudsminka mig, eftersom jag alltid blivit missnöjd med resultatet när jag blivit sminkad på salong. Jag gör det bättre själv, helt enkelt! Vi kan gärna ha lite smink- och pysselträffar! Låter hur bra som helst!

  • tossing

    Lycka till på lördag Jumalo. Du får gärna komma på vår nästa träff och ge oss andra brudar en massa tips. Vi har inte bokat något nytt datum men som shalimar skrev så får vi flagga här på BT innan.
    Det låter väldigt kul med en smink- eller pysselkväll.

  • Jumalo

    Tack tossing. Är bara här inne på en blixtvisit. Återkommer som FRU . Hänger gärna med vid er nästa träff, ska hålla ögonen öppna.

  • shalimar

    Vad säger ni om en träff nästa vecka?

  • KKB

    Gärna! Och eftersom jag är upptagen på tisdag och onsdag föreslår jag måndag igen

    Fast gärna på något ställe där det är lättare att få bord, där det inte droppar vatten Finns det något café där vi kan leka ostört med smink?

    Jumalo, lycka till! Hoppas bröllopsdagen överträffar Era förväntningar, utan att Ni behöver ens tänka på detaljerna, att allting flyttar smidigt alltså

  • shalimar

    månday = fine with me! Men någon annan får föreslå ett ställe, jag är absoluuuuut ingen cafémänniska så jag har rätt dålig koll på var de bra caféerna är...

  • KKB

    Café där man också kan ta avec om så önskas ;)

    Förslag, någon?

    *tänker*

  • KKB

    Ja! Vill Ni fika på Thélins (Fridhemsplan) och prova möjliga bröllopstårtar kanske? Sedan kan vi gå på Åhléns och titta på smink...

  • shalimar

    Sure! På Thélins klockan 17.00 då? Eller kan ni tidigare? Det här är sista chansen i juni/juli för mig, jag fyller år på lördag så fredag går åt till att förbereda buffé och sånt, sen har vi gäster på lördag, vissa sover över och sen åker vi bort i några veckor. Och det vore jätteskoj med träff, så ska vi spika torsdag???

    shalimar

  • KKB

    Ja! Och grattis i förskott

    Jag kan hinna till kl. 17 eller strax efter.

    Var bortrest igår och hade inte tillgång till internet, så jag tackar för SMS med beskedd att det inte blev något igår

  • shalimar

    Ska vi ta och SMS:a tossing också? Och Carina, var har du tagit vägen *viftar med armarna*

    Alla som vill får gääääärna komma!

  • KKB

    Ja, gör det! Skönt att vi kommer känna igen varandra denna gång

    Jag lägger ut en ny tråd också.

  • tossing

    Här planeras det för fullt och jag som inte varit här på några dagar, får nog skärpa mig.
    Jag vet inte om jag kan på torsdag, min blivande kommer hem då från att ha varit på Kanarieöarna i två veckor. Troligtvis kommer jag att befinna mig på Arlanda kl 17, om någon annan kan hämta dem så kommer jag gärna. Jag ringer eller SMS:ar på torsdag om jag kommer eller inte.
    Om jag inte kommer så lova att ni äter tårta för mig också.

  • shalimar

    flyttar upp denna också, för säkerhets skull

Svar på tråden BT-träff i Sthlm den 7 juni!