• Valkyria

Nu har jag fått nog!

Ja, nu har jag fått nog och för första gången sen jag var 14 år ska jag prova att leva utan p-piller.

Jag har mått så jävla dåligt och testat så många olika sorters p-piller utan att hitta rätt. Alltid var det något som strulade, och sexlust, det har jag inte haft på år.

Så nu har jag slutat, idag faktiskt och så får vi se om det hjälper.

Mitt förhållande håller för mycket men det sliter på oss att jag aldrig kan njuta eller vilja ha sex.

Jag har varit hos flera gynekologer och barnmorskor och provat alla p-piller som "ska" fungera på dom som även brukar få alla biverkningar men icke.

Det känns som om jag har varit en testdocka för deras p-piller, till lidande för mig och min pojkvän.
    Ingen har nämt för mig att dom svårigheterna jag har upplevt har varit direkt kopplat till p-pillerna och har bara viftat bort mina farhågor och frågor och hela tiden propagerat för hur bra p-piller är.

Men nu får det vara nog! Min kropp tål uppenbarligen inte att jag sätter i mig sådana hormoner.

Hur länge tar det innan hormonerna och det lämnar kroppen efter att man slutat?

Vi tänkte använda kondom, vilka är bra?
    Jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter med kondom men nu ser jag ingen utväg.
    Hellre sex med kondom än inget sex iallafall.

• Svar på tråden Nu har jag fått nog!
  • Electric Lady

... men du skriver ju faktiskt att man SKA prova pessar om man inte trivs med sin p-metod.

Fast det kanske är underförstått att jag är ett sånt freak att jag inte faller under "man"

• Jennie med ie

Jag menar att man inte ska låta bli att prova för att andra säger att det är krångligt och att det förhindrar spontansex osv utan skaffa sig en egen uppfattning om det. Jag tror att du mycket väl fattar att jag inte menar att 100% tvunget SKA testa pessar även om det finns medicinska anledningar till att man inte bör göra det. Jag är trött på gnabbandet med dig... får väl börja ignorera dig igen.

• Electric Lady

ahhhw vad gulligt skrivet. Lugn bara lugn, jag är gift nu och förvinner snart från sidan. Pussipuss!

• DramaQueen

Måste såklart ge mig in i pessardebatten. Nackdelen, tycker jag, är att det är lite krångligt. Inte själva insättandet, det är i stort sett lika smidigt som kondom. Ofta befinner vi oss i annat rum än pessaret och då måste man ju avbryta för att spring och hämta det. Man måste också alltid komma ihåg att ta med sig det överallt, och det är jag sämst på. Det fungerar alldeles utmärkt att ha sex ofta, vi testar det ofta . Lite, lite krångligare än kondom, men skönare då det inte känns.
    Visst kan det vara värt att prova, men om man har känsliga slemhinnor ska man kanske vara lite försiktig. Jag har själv fått problem och kommer antagligen sluta med pessaret. Jag har aldrig tidigare haft problem med känsliga slemhinnor.

• Cheri

Jag har aldrig övervägt att testa pessar _just_ för att det verkar så krongligt!

Jag är sämst på att komma ihåg mina P-piller så jag missade rätt offta (=kondom i alla fall :() plus att jag fick kraftiga humörsvängningar (öh, läs blev aggresiv) och min sexlust försvan!

P-sprutan gjorde ju att jag slapp ta ett piller varje kväll (och att jag slapp att ha mens =UNDERBART) men jag hade fortfarande sängt sexlust!

Kondom är ju lätt att få tag på om man glömmer sin p-metod hemma! Men annars är det lite "osexigt" (smakar ju inte så gott och LUKTAR ju inte så gott)

Spiral rekomenderas ju inte till kvinnor som inte fött barn, för att de kan göra _väldig_ ont om man inte "töjt" öppningen! Dessutom har jag hört av killar som lever med det att man kan "slå i" snorren i den och att det då "stix", kan ju inte vara så kul! (finns ju risk att man då "lägger band på passionen" för att inte göra sig illa)

Nu kör vi "brandman" men det är ok för oss för nu är det mindre än en månad till bröllopet! (Hoppas att vi har "tur" några månader till däremot ;))

Efter det "Jennie med ie" har skrivit funderar jag nästan på att prova Pessar!!!

Jennie
    Du kanske skall bli försäljare?

• Jennie med ie

Cheri, ett karriärbyte är inte aktuellt för tillfället ;)
    Lycka till!

• branwen

Nån annan har säker redan kommit med förslaget om Persona P-dator, men jag kan väl slå ett slag extra för det. Det verkar iallafall bra (har dock inte testat själv eftersom jag har för oregelbunden mens).

• Bröllopstokiig

Varför inte ta tillfället i akt och prova andra sorters sex än bara penetrering?

Det FINNS faktiskt bättre saker.
    (och utrota ordet förspel. Det är ett värdelöst ord)

• Ellte

Xite: Bättre? Det kan väl diskuteras ;)

• Xite

Ja, bättre.
    Har man inte upplevt något bättre än vaginalpenetrering har man inte upplevt tillräckligt mycket.

Svar på tråden Nu har jag fått nog!