• Valkyria

Nu har jag fått nog!

Ja, nu har jag fått nog och för första gången sen jag var 14 år ska jag prova att leva utan p-piller.

Jag har mått så jävla dåligt och testat så många olika sorters p-piller utan att hitta rätt. Alltid var det något som strulade, och sexlust, det har jag inte haft på år.

Så nu har jag slutat, idag faktiskt och så får vi se om det hjälper.

Mitt förhållande håller för mycket men det sliter på oss att jag aldrig kan njuta eller vilja ha sex.

Jag har varit hos flera gynekologer och barnmorskor och provat alla p-piller som "ska" fungera på dom som även brukar få alla biverkningar men icke.

Det känns som om jag har varit en testdocka för deras p-piller, till lidande för mig och min pojkvän.
    Ingen har nämt för mig att dom svårigheterna jag har upplevt har varit direkt kopplat till p-pillerna och har bara viftat bort mina farhågor och frågor och hela tiden propagerat för hur bra p-piller är.

Men nu får det vara nog! Min kropp tål uppenbarligen inte att jag sätter i mig sådana hormoner.

Hur länge tar det innan hormonerna och det lämnar kroppen efter att man slutat?

Vi tänkte använda kondom, vilka är bra?
    Jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter med kondom men nu ser jag ingen utväg.
    Hellre sex med kondom än inget sex iallafall.

• Svar på tråden Nu har jag fått nog!
  • Xite

Ja, det menar jag Drama Queen.
    Det gäller antagligen inte alla, men garanterat de flesta. Och jag klankar inte ner på någon. Det är ni som attackerar mig för att jag föreslår att man kan satsa på annat som man faktiskt inte behöver kondom i graviditetspreventivt syfte.

Det är ett faktum att tjejer faktiskt bara har känsel i slidmynningen, i botten och i g-punktsområdet. Däremellan är det känselfritt.

Och jag tänker INTE tala om vad man kan göra mer - av samma anledning. Vi är alla olika.
    Men jag törs säga med stor säkerhet att de flesta har mycket kvar att pröva på - och bli förvånade över.

Och jo, jag tror faktiskt att jag är betydligt mer "erfaren" än de flesta här, om vi talar om experimenterande. Faktiskt.

• DramaQueen

Jag tror att jag är minst lika erfaren och har experimenterat lika mycket som du Xite och jag gillar fortfarande penetreringen bäst.
    Vad man gillar och inte gillar beror nog mer på hur man är skapt och mindre på hur mycket man experimenterat.
    Du har ifrågasatt våra fantasier och tror att vi inte har försökt tillräckligt. Men vem är du att avgöra det? Bara för att man inte talar om för alla vad man gör i sänghalmen så betyder ju inte det att man är oerfaren, men det tror jag du vet också.

• Xite

Men nu var det väl ändå inte bara dig jag svarade DramaQueen?
    Jag svarade faktiskt trådstartaren från början. Det är ju du som är enkelspårig och tror att det inte går att hitta på bättre saker för henne. JAG tror det, eftersom det gäller de flesta. Statistiskt är det så.(Undersökningar, du vet)
    Om du gillar penetrering bäst så är det väl så. Vadan upprördheten?

• Xite

Nu har jag läst tråden och ser att jag låter rätt benhård. Det var inte meningen.

Det jag menade vara att de allra flesta kan hitta på roligare saker än penetrering. Inte alla, men de flesta. Och att behöva använda kondom alltid, kan vara en bra inkörsport till att pröva lite mer. Eftersom man kanske inte alltid vill leka med dem. Dyrt ärt det också.

• Xite

"Rätt benhård"
    det kan man väl inte säga?!

• DramaQueen

Xite:
    Du skrev: Det är ju du som är enkelspårig och tror att det inte går att hitta på bättre saker för henne.

Svar: Det har jag väl adrig påstått?

• Electric Lady

Vanessa!

Det var fan en bra vinkel, det där med barn, det ska jag säga till nästa bm! Tack!

• Cheri

Electric Lady

Vad är det som är en bra vinkel?
    Hittar inte inlägget du kommenterat...

Kan du inte berätta igen så jag också hajjar?!? :D

• elis

Cheri
    Vanessa skrev tidigare: "EL - undrar hur det ska gå till den dag man vill ha barn, då funkar liksom inte att "hitta på något annat"... dessutom är som du säger penetrationen viktig för många. Jag blir så irriterad när man viftar bort kvinnors problem. Impotenta män lär knappast få samma "råd"."

• Cheri

"Dö-ö" *korkad* det inlägget svarade ju till och med JAG på!

Jisses!

Nä visst finns det MASSOR av mysigt man kan göra men det betyder ju inte att man vill _ge upp_ det man behöver preventivmedel för!

Xite
    Kul att du insåg hur hårt du gått fram med att om man inte tycker som du så är man helt enkelt fantasilös!

Jag gilla penetrationssex för att det känns så naturligt! Liksom lite... "urkvinnan in action"

• Xite

Jag tycker samma saker, men insåg att jag uttryckt mig klumpigt.

• citronisen

Kan inte låta bli att tycka lite synd om trådstartaren - blev kanske inte en fullt så informativ och konstruktiv tråd som hon önskat...

• DramaQueen

Citronisen, du har så rätt. Förlåt Valjkyria att jag använde din tråd till att argumentera om andra saker!

• Xite

Trådar brukar ofta bli något annat än vad man tänkt på när man skriver dem. Det är bara att räkna med.

Men, men...

Kondomer. Vilka som är bra och inte beror helt på vem man är. Själv gillar jag inte sådana med smak. *ish*
    Glidmedelsbehandlade (äv spermiedödande på vissa) är bra om man inte ska idka oralsex. Det blir lätt lite släbbigt och "knastrigt" i munnen. Är man latexallergiker, så finns de latexfria kondomer i handeln. Durex Avanti är en av dem.
    Extra glidmedel är en enorm fördel vid kondomanvändning också, eftersom mannens lubrikation hamnar innanför. Det finns vattenbaserat och silikonbaserat. Silikonbaserat är bäst, tycker jag, eftersom det inte blir kallt och är väldigt drygt. Däremot ger det fläckar på kläder som inte alltid går bort. (och får man det på golvet blir det snorhalt!)

Sedan finns det, som sagt, så mycket annat man kan göra, som inte är barnalstrande.
    Oralsex, analsex, bondage, s/m, leksaker, fingrar, rimming, fisting...
    you name it...

• Mumin

Jag har en kopparspiral och känner inte av den det minsta! Känns helt underbart efter 10 år p-pillertuggande!

Fast min kompis fick ont i magen av sin och tog bort den. Vi är alla olika!

• Cheri

Mumin

Han har inga problem med att han "slår i den" och sticker sig?

Har du fött barn eller provade du ändå?

• Miiiaaa

Har inte läst svaren, men kopparspiral är super! Jag har haft p-pillerproblem i tio år och några av tidigare förhållanden har kraschat pga mitt dåliga humör som i grund och botten berodde på pillren! Har man haft så stora problem med detta som du har så ska det inte vara några problem att få en sådan även om man inte fött barn, vilket jag heller inte har!
    Nu lever jag ett fantastiskt fritt liv! Utan några som helst problem. Första halvåret hade jag illaluktande flytningar och riklig menstruation, men det gav sig! Kroppen måste ju få vänja sig vid det främmande materialet i kroppen!
    Lycka till!

Svar på tråden Nu har jag fått nog!