En till tros-tråd!!!
Hej!
Jag är jättesugen på att diskutera och det skulle vara kul att ha en tråd för hur man tillämpar vardagslivet i tanken. "handling utan tanke är död" eller hur var det nu igen? ;)
Jag tycker det är mycket hälsosammare att diskutera teorier, moral och olika åsikter än att bara berätta erfarenheter och vägra diskussion, nyttigare att respektera det man inte har gemensamt!!!! Om inte annat _tror_ jag det är livsfarligt att inte diskutera.
Vad har ni är er starkaste övertygelse just nu och vad jobbar ni på just nu?
Själv så försöker jag alltid att jobba på detta att våga stå för en åsikt...ständigt aktuellt...
jag är av den åsikten att diskussion är livsviktigt. Just nu är jag tex. jättearg på "feminismen", eller snarare på kvinnor som kallar sig feminister (alltså givetvis inte på feminismen som tanke utan som oifrågasättbar tro) efter att ha läst lite Nina Björk och därmed anser sig ha företräde och tolkningsrätt i alla diskussioner, jag blir rädd för de som kallar sig feminister och urskiljningslöst fördömer alla män (och JO, de finns, på mitt arbete tex.). Det börjar på vissa kanter se ut som fundamentalism tisk religion. Vari ligger det jämställda i att fördöma någon pga kön?
Kom an då alla!
Hepp! :D