• l i s a

En till tros-tråd!!!

Hej!

Jag är jättesugen på att diskutera och det skulle vara kul att ha en tråd för hur man tillämpar vardagslivet i tanken. "handling utan tanke är död" eller hur var det nu igen? ;)

Jag tycker det är mycket hälsosammare att diskutera teorier, moral och olika åsikter än att bara berätta erfarenheter och vägra diskussion, nyttigare att respektera det man inte har gemensamt!!!! Om inte annat _tror_ jag det är livsfarligt att inte diskutera.

Vad har ni är er starkaste övertygelse just nu och vad jobbar ni på just nu?

Själv så försöker jag alltid att jobba på detta att våga stå för en åsikt...ständigt aktuellt...
    jag är av den åsikten att diskussion är livsviktigt. Just nu är jag tex. jättearg på "feminismen", eller snarare på kvinnor som kallar sig feminister (alltså givetvis inte på feminismen som tanke utan som oifrågasättbar tro) efter att ha läst lite Nina Björk och därmed anser sig ha företräde och tolkningsrätt i alla diskussioner, jag blir rädd för de som kallar sig feminister och urskiljningslöst fördömer alla män (och JO, de finns, på mitt arbete tex.). Det börjar på vissa kanter se ut som fundamentalism tisk religion. Vari ligger det jämställda i att fördöma någon pga kön?

Kom an då alla!

Hepp! :D

• Svar på tråden En till tros-tråd!!!
  • EmmaPemma

jag trodde också att det skulle pratas om trosor .
    det räcker nog med religion/tro/livsåskådning för mig på ett litet tag (men jag återkommer säkert i denna tråd senare).

Kanske startar en tros-tråd som handlar om trosor så länge .

• l i s a

hahaha! utnämner härmed denna tråd till åskådningsfri trostråd! :D

vad föredrar era partners att ni har på er? ingenting, litegrann eller boxer? bryr ni er om vad han/hon föredrar? jag bryr mig ibland om att min föredrar vita stringisar i bomull, på mig alltså :D

• EmmaPemma

Men nu kan jag ju stanna här eftersom det börjar bli ganska "trosigt" här *fniss*.

Jag föredrar boxer (ganska låga i midjan) - jag tycker det är såååå snyggt. Om jag vore kille skulle jag nog tända på det .
    Tidigare hade jag bara string, men jag börjar tröttna på det - tycker nästan det ser lite "äckligt" ut. Men använder det ändå eftersom jag har c:a 50 par.
    Vanliga "tanttrosor" kan vara helt okej om de inte är för "tantiga" .

Min sambo tycker det är viktigast att trosorna har fin färg och att de sitter bra än att det är en specifik sort. Vet faktiskt inte riktigt vad han gillar, men det brukar nog vara dem med mkt färger och glitter på .
    Jag tycker det är kul när jag får beröm av honom, men jag bryr mig mest om vad jag själv tycker (som vanligt).

• MsKingston

Min partner gillar att "upptäcka" att jag inte har några trosor alls under byxorna/kjolen. Han går igång stenhårt på det.

Annars funkar väl vilka trosor som helst, dom ska ju förhoppningsvis av ändå

• Lolita

String för att det är praktiskt, men tycker att låga "hela" trosor är snyggare om man inte har något mer på.

Det är ju inte lika lätt att se snygg ut i string. utan kläder vill säga). :D :O

• EmmaPemma

MsKinsgston:
    ett hett tips om du får 4 "rumpor" i vanliga trosor är att testa en större storlek eller boxer (där blir det klart snyggast övergång tycker jag ).

Men gillar man string och tycker det är skönt skall man självklart ha det!

• MsKingston

EmmaPemma.

Hahahaaa, 4 rumpor *f'låt*

Jag tycker ändå man ser troslinjen oavsett storlek på vanliga trosor, men det är ju när byxorna är tunna, släta o tighta som sagt. Och jag lyckas aldrig få dom att stanna där dom ska, dom envisas med att bete sig som string.

Men boxers använde jag mycket förut, vet inte varför jag slutade med det, dom är ju hur sköna som helst. Hmmm...blir nog en del trosshopping i helgen.

• EmmaPemma

MsKingston:
    jag förstår .

Jag har inte så stora problem med troslinjen, stör mig inte alls på den - men det kanske alla som ser mig gör .

Boxer é bäst, men lite svårt att hitta snygga.... .
    H&M tycker jag har fina i bomull, men på Lindex och de andra affärerna är det dåligt utbud *suck*.

• MsKingston

EmmaPemma.

Jag tror nog ingen annan stör sig på din troslinje. Ingen (förutom hon i spegeln) skulle säkert störa sig på min heller hahahahaaa

• *Juniphé*

Hmmmm... å jag som trodde att detta skulle handla om TROSOR.
    Men ack så fel jag hade!

Men jag passar ändå på att slå ett slag för BOXERSTRING!

• Ellte

*hakar på trossnacket*

Jag är periodare ;) För ett tag sedan hade jag nästan bara stringtrosor men nu är det nästan bara boxer... Låga och korta boxer från Lindex faktiskt... Jag har nog..tio par sådana :? Det finns i bomull och syntet och är hur underbara som helst! ;)

• Juvelia

ja jag trodde absolut det gällde trosor, fnisss.
    jag tror på att använda trosor, garv.

• EmmaPemma

Ellte:
    bra tips, jag skall kolla på Lindex efter boxer.

• Ellte

Juniphé: Ver hittar man boxerstring? Det kanske kan bli min nästa troslast ;)

• Anci

Trosor? Varför ska man använda det?

• EmmaPemma

Anci:
    jag tycker jeans skaver om man inte har ngt under (och man vill ju inte riskera att få skavsår på så viktiga kroppsdelar ).

Med kjol och mjukare byxor däremot kanske man borde testa att gå utan ngn gång?

• MsKingston

EmmaPemma

Jag rekommenderar en lång kjol isf

• EmmaPemma

MsKingston:
    ja . Eller en som är väldigt tajt så den inte flyger upp.

Svar på tråden En till tros-tråd!!!