Äktenskap med avstånd (långt och förvirrat)
Hm, svårt att sätta en bra rubrik, men strax så förstår ni vad jag menar.
Min man har gått formellt arbetslös i över 1 år men hankat sig fram på en timanställning.
Han har aktivt sökt jobb hela tiden, men inte lyckats få något jobb i närheten av vår hemort.
Han har mått jättedåligt av all osäkerhet och ett tillplattat självförtroende.
Tidvis har han balanserat på gränsen till depression.
Nu har han ÄNTLIGEN fått ett jobb och inte vilket jobb som helst, utan mer eller mindre drömjobbet.
Tyvärr så ligger jobbet i en stad ca 16 mil härifrån. Vår lösning på det bekymret är att han kommer att veckopendla.
Förhoppningsvis så kan han kanske så småningom jobba lite hemifrån också.
Jag är JÄTTEGLAD över att han äntligen fått ett jobb och att han nu är sitt gamla jag igen!
Jag tror också att det kommer att gå bra att leva utan varandra på veckorna och sedan umgås desto mer på helgerna, men det kommer att kräva väldigt mycket av oss.
Det bästa vore förståss ifall vi på nåt sätt kan få jobb på samma ort, men det finns en massa bekymmer med det också.
1. Jag har jobbat i 6 år på mitt jobb och trivs väldigt bra.
2. Vi äger ett hus, som inte går att sälja utan en rejäl förlust eftersom att vi investerat mycket pengar i huset och vi bor i ett samhälle där huspriserna är skamligt låga.
3. Min man har hittat "drömjobbet" och lär inte byta jobb i första taget, ens om det dyker upp ett hyfsat jobb i våra hemtrakter. Han är mycket bestämd när det gäller att vara solidarisk med sin arbetsgivare och inte säga upp sig i första taget.
Hur skulle ni resonera om ni levde på samma sätt som oss?